شربت سرب و تریاک

ما به وجود احتمالی سرب در هوا و بنزین قانع بودیم که خبر آمد یک نوع سرب دیگر هم در راه است: سرب داخل شربت تریاک!.... حالا آب بیار و حوض پر کن؛ یا سرب بیار و شربت درست کن!.... طرف در مسیر ترک مواد مخدر لعنتی، شربت تریاک مصرف می‌کند، بعد از چندی به سرب معتاد می‌شود و در به در باید دنبال شربت تریاک سرب‌دار بگردد.
کد خبر: ۵۸۹۱۲۵
شربت سرب و تریاک

در هوای سرب:

شربتی از لب سربش نچشیدیم و برفت

روی بی سرب او را سیر ندیدیم و برفت!

اصل مطلب: شنیده‌ها حاکی است که چندی پیش عده‌ای به وجود سرب در شربت‌های تریاک مشکوک می‌شوند و برای این که اطمینان حاصل کنند که الکی شک نکردند و اسنادش هم موجود است؛ فی‌المجلس، نمونه خون چند معتاد متروکه، یعنی در حال ترک را همراه چند نمونه از شربت‌های تریاک موجود در بازار، تحویل آزمایشگاه می‌دهند تا ببینند که چی به چی هست و چی به چی نیست.

از قضا، آزمایشگاهی در تهران، وجود 5.5 میکروگرم سرب را در نمونه شربت تریاک آزمایش شده تائید می‌کند. فلذا وجود سرب در شربت‌های تریاک، به طور غیررسمی توسط یک شرکت توزیع‌کننده آن (یعنی شربت تریاک، نه سرب آن) در یک جلسه خصوصی با برخی از مسئولان مربوط، تائید و اعلام می‌شود و حالا شما فکر می‌کنید در ادامه چه می‌شود؟..... واقعا که!....از شما که در زرنگی و شناخت علم مدیریت، هفت پدر ما هستید، توقع نداشتم که حدس نزنید. خب جواب روشن است. عین دیگر موارد مشابه، قضیه تکذیب می‌شود.

اصل تکذیبیه: «مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفته است که این شرکت‌های توزیع کننده، صلاحیت اظهارنظر در این باره را ندارند.»ـ به نقل از جراید بدون سرب (به علت کنار رفتن چاپ سربی)

بسته پیشنهادی: اگرچه ما در کل عمرمان شربت تریاک را ندیده‌ایم، تا چه رسد به این که بخواهیم آن را مزه کنیم، اما به دلیل این که ناخواسته، سرب را قاطی اکسیژن خورده‌ایم، لهذا صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را داریم:

1ـ شربت سوسپانسیون: روی شربت‌های تریاک، رسما نوشته شود: «محلول اسپانسیون تریاک و سرب». روی برچسب روی شیشه شربت هم قید شود که لطفا قبل از مصرف، شیشه را تکان ندهید. (در ضمن، به عوض نام شربت، می‌توان از نام «سُربت» نیز استفاده کرد.)

2ـ مرحله‌بندی ترک: برای عزیزان معتادی که در حال ترک مواد هستند، تا اطلاع ثانوی، دو مرحله رسمی در نظر گرفته شود. یک بار از تریاک گرفته شوند، یک بار از سرب. مشورت با ستاره‌های سربی و فانوسک‌های خاموش هم در این مرحله جدید، بی‌ضرر می‌باشد. به هر حال، بهتر از من و هجوم گریه و از یاد تو فراموش است. فرد معتاد را نباید فراموش کرد. جناق که نشکسته بیچاره!

3ـ آزمایش دقیق و جدید: برای محکم کاری،یک بار دیگر احتمال وجود ذرات سرب در شربت‌های تریاک بررسی و آزمایش شود، منتهی چون گفته شده که بعضی‌ها صلاحیت اظهارنظر ندارند و خدای نکرده ممکن است در نظرات خود خرده شیشه داشته باشند، فلذا همزمان با بررسی احتمال وجود ذرات سرب در شربت تریاک، احتمال وجود ذرات خرده شیشه در پاره‌ای از اظهارنظرها نیز بررسی شود. کفش هم بدون ریگش خوب است.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها