رئیس سازمان انرژی اتمی خبرداد:

آمادگی ایران برای حل موضوع هسته ای

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: آمادگی داریم که موضوع هسته ای را به صورت سیاسی حل و فصل کنیم، چون بحث فنی و حقوقی آن حل شده و بحث سیاسی باقی مانده است.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۷
آمادگی ایران برای حل موضوع هسته ای

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی اکبر صالحی عصر امروز پس از دیدار با فریدون عباسی که بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید، به صورت رسمی ریاست سازمان انرژی اتمی را عهده دار شد.

دکتر صالحی هم با تقدیر از عملکرد سلف خود در سازمان انرژی اتمی گفت: ما خدمت را در نظام جمهوری اسلامی عبادت تلقی می‌کنیم و از تجربه دکتر عباسی برای ارتقای فعالیت‌ها در سازمان انرژی اتمی به صورت مستمر بهره‌مند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دوره ریاست خود به بعد سیاسی موضوع هسته‌ای کشورمان توجه بیشتری خواهد کرد، گفت: امیدواریم در دولت آقای روحانی بتوانیم موضوع هسته‌ای را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شاهد حل و فصل آن به صورت برابر باشیم، به گونه‌ای که هم جمهوری اسلامی نفع ببرد و هم طرف مقابل که می‌گوید نگرانی دارد، نگرانی‌اش رفع شود.

صالحی با تاکید بر ناموجه بودن فشارها علیه ملت ایران بابت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و نشانه‌هایی که دریافت شده، شاهد پدیدار شدن عقلانیت در طرف مقابل هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمادگی داریم که موضوع را به صورت سیاسی حل و فصل کنیم، چون بحث فنی و حقوقی آن حل شده و بحث سیاسی باقی مانده است.

وی اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوع هسته‌ای را مستظهر به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن تولید، انبار و به کارگیری تسلیحات کشتار جمعی از جمله تسلیحات اتمی دانست و گفت: اینکه جمهوری اسلامی تا امروز توانسته شفاف و محکم و بدون تغییر، مواضع خود را در خصوص موضوع هسته‌ای مطرح کند، به این خاطر است که به خود و حسن نیتش و صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای‌اش اطمینان دارد.

دکتر عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز در این مراسم با تمجید از فعالیت‌های دکتر صالحی در سمت‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، گفت: وی با توجه به سوابق علمی و دیپلماتیکی که دارد می‌تواند به خوبی هدایت امور را در موضوع هسته‌ای به دست گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها