رییس اداره محیط زیست نایین گفت: پس از 32 سال تلاش در روزهای گذشته تصویر یک قلاده پلنگ توسط محیط‌بان‌های پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد به ثبت رسید و غنی بودن منطقه را از نظر حیات وحش نشان داد.
کد خبر: ۵۸۸۶۴۲
رویت پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: مدت‌ها بود که مشاهدات زیادی از آثار حضور پلنگ در یکی از گذرهای حساس پناهگاه حیات وحش عباس آباد در دست بود و تلاش برای ثبت تصویر این گربه‌سان نیز ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این قلاده پلنگ در جریان ساخت یک آب انبار برای دسترسی آسان‌تر وحوش این منطقه به آب مشاهده شد، افزود: اصولا رویت گربه‌سانان به دلیل زیرکی بالای آن‌ها واقعا دشوار است و با وجود اینکه این پلنگ در میان یک گله کل و بز دیده شده است اما با دیدن محیط به ان‌ها و پیمانکار احداث آب انبار خود را نمایان نکرده است.

رییس اداره محیط زیست نایین ادامه داد: محیط‌بانان ما یک تصویر یک دقیقه‌ای و چندین عکس از این پلنگ ثبت کرده‌اند که پس از 32 سال امیدواری را به این پناهگاه باز گرداند.

اکبری با اشاره به اینکه عباس آباد یکی از ذخیرگاه‌های گربه‌سانان کمیاب است و یکی از بهترین پتانسیل‌های کشور را در اختیار دارد، تاکید کرد: سال‌ها بود من و همکاران فقط به صورت مکتوب از حضور پلنگ در این منطقه خبر می‌دادیم تا اینکه این عکس پس از 32 سال نشان از حضور پلنگ در سطح استان اصفهان داد.

وی ادامه داد: این پلنگ از فاصله زیادی رویت شده و جنسیت آن معلوم نیست، اما پلنگ به نظر جوان و قطعا دارای خانواده است و باید با بررسی‌ها بیشتر برای ثبت تصاویر آن اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها