کشف معادن جدید طلا در کشور

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: اکتشاف سه منطقه طلادار و یک نقطه معدن آنتیموان در استان‌های خراسان رضوی و کردستان از دستاوردهای چهار ماهه نخست این سازمان محسوب می‌شود که به مرحله صدور گواهی کشف رسیده است.
کد خبر: ۵۸۷۹۳۶

مهم‌ترین کاربرد جهانی آنتیموان مصرف به عنوان فلز اولیه در تولید انواع باتری معمولی و هیبریدی (شارژی) با سایر آلیاژهای فلزی مانند سرب است.

آمارها نشان می‌دهد که 110 کشور جهان در زمینه تولید طلا مشارکت دارند و طی سال‌های متمادی که انسان روی کره خاکی پا گذاشته 135 هزار تن طلا مورد استفاده گرفته است.

بهروز برنا گفت: سه منطقه طلادار واقع در ارغش شماره2 و زرمهر در خراسان ‌رضوی و خراپه در آذربایجان ‌غربی با حدود سه تن ذخیره قطعی طلا و یک منطقه دارای آنتیموان واقع در کوه‌سرخ کاشمر با 36 هزار و 250 تن ذخیره کشف و به مرحله صدور گواهی کشف رسیده است.

اکنون 1200 محدوده امید بخش در زمینه طلا در کل کشور مشخص شده که از این میزان یکصد محدوده اکتشافات تکمیلی آن انجام شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش خصوصی و دولتی در 68 محدوده طلا دار وارد شده‌اند.

مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد که کمربند طلا از ترکیه وارد کشور شده و این همسایه غربی ایران با شناسایی 800 تن طلا در خاک خود، سالانه 35 تن از این فلز قیمتی را استخراج می‌کند.

گفته می‌شود ایران در 21 استان کشور ذخیره طلا دارد که به شکل اندیس، کانسار یا معدن است.

امروز تولید طلای جهان سالانه 2700 تن است و با توجه به مساحت و جمعیت کشورمان در مقیاس جهانی به ترتیب 1.2 و 1.1 درصدی باید سهم تولید طلای ایران به سالانه 27 تن برسد، اما تولید سالانه این بخش حدود سه تا پنج تن ذکر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها