باستان شناسان از کشف قدیمی ترین ابزار ساخته شده با استخوان توسط انسان های اولیه در بخش هایی از اروپا خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۷۸۱۵
کشف قدیمی ترین ابزار ساخته شده از استخوان در اروپا

بر اساس نتایج کاوش های محققان و باستان شناسان آلمانی و هلندی که در نشریه «National Academy of Sciences» آمریکا منتشر شد، احتمالا انسان های اولیه ای که در عصر یخبندان زندگی می کردند (نئاندرتال) ، نخستین ابزار را از استخوان در اروپا ساختند و دانش خود را به نسل های بعد انتقال دادند.

این ابزار یک ماله است که از استخوان دنده آهو ساخته شده و بسیار مشابه دیگر ابزار کشف شده از نسل های بعدی است.

نئاندرتال نام محلی در آلمان است که نخستین بار استخوان های انسان های اولیه ای که در عصر یخبندان زندگی می کردند،‌ در آنجا کشف شد.

محققان به ریاست «شارون مک فرون» از موسسه انسان شناسی تکاملی «مکس پلانک» سه قطعه از چهار ابزار ساخته شده از استخوان را در «آربی فیرونی» منطقه نئاندرتال در جنوب غرب فرانسه کشف کردند و گروه دوم به ریاست ماری سورسی ازدانشگاه لیدن یک وسیله بزرگتر و پیچیده تر را در منطقه ای در نزدیکی نئاندرتال موسوم «به پچ-دو-الازی» کشف کردند.

انسان های مدرن حدود ۴۰ هزار سال پیش جایگزین نئاندرتال ها در اروپا شدند اما هنوز به اندازه زیادی توانایی های نئاندرتال ها مورد بحث و بررسی قرار دارد.

برخی محققان استدلال می آورند که نئاندرتال ها توانایی های فرهنگی مشابه انسان های مدرن داشته اند؛ در حالی که محققان دیگر براین باورند که این شباهت ها تنها زمانی ظاهر شد که انسان های مدرن در تماس با نئاندرتال ها قرار گرفتند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها