آغاز موج بازگشت مسافران تعطیلات عید فطر

ترافیک پر حجم در جاده چالوس

تردد 30 میلیون خودرو در تعطیلات عید فطر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد 30 میلیون خودرو در تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت: آمار امسال در مقایسه با عید فطر سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۵۸۷۵۳۳
تردد 30 میلیون خودرو در تعطیلات عید فطر

شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با مهر در خصوص آمار سفرهای تابستانی در تعطیلات هفته اخیر، گفت: در روزهای چهارشنبه هفته گذشته تا شنبه، بیش از 30 میلیون تردد در جاده های اصلی کشور به ثبت رسیده است که بطور متوسط آمار تردد روزانه 7 میلیون و 600 هزار خودرو را نشان می دهد.

وی افزود: بیشترین تردد در روز شنبه که مصادف با عید فطر بود انجام گرفت که در مقایسه با آمار عید فطر سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می دهد همچنین بیشترین تردد در استان های البرز، مازندران، تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، قزوین، قم و خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محورهای آزادراهی و بزرگراهی بیشترین تردد مربوط به آزادراه تهران - کرج و بالعکس بوده است، گفت: محور قم - تهران و بالعکس، رودهن به دماوند، ساری به قائمشهر و بالعکس و مشهد به چناران بیشترین تردد را در این مدت داشتند.

افندی زاده با بیان اینکه حمل و نقل عمومی جاده ای بطور متوسط حدود 2 میلیون و 700 هزار جابجایی برون استانی و 2 میلیون و 900 هزار جابجایی درون استانی را انجام داده است، اظهار داشت: حدود 19 هزار و 500 اتوبوس در این مدت جابجایی انجام دادند که از این تعداد 6500 اتوبوس عادی، 10 هزار و 600 اتوبوس ویژه و 2400 اتوبوس وی آی پی بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: حدود 34 هزار و 800 مینی بوس و 35 هزار و 500 سواری برون شهری جابجایی ها را برعهده داشته اند که در مجموع 60 درصد سفرها به وسیله اتوبوس، حدود 29 درصد توسط مینی بوس و 11 درصد توسط تاکسی ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور روان است، بیان کرد: به دلیل آغاز سفرهای تابستانی هرچه به روزهای آخر هفته نزدیکتر شویم ترافیک در جاده ها افزایش پیدا می کند بنابراین مسافران می توانند با مدیریت زمان، در ساعات کم ترافیک تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها