نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

نظر کمیسیون آموزش به میلی‌منفرد مثبت است

در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس اعلام شد:

حمایت 2400 استاد دانشگاه از میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم

2400 تن از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه ای به نمایندگان مردم در خانه ملت، از وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کردند.
کد خبر: ۵۸۶۶۵۰
حمایت 2400 استاد دانشگاه از میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم

در نامه دانشگاهیان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است:‌ « رأی اعتماد نمایندگان مجلس به کابینۀ دولت یازدهم پشتوانه قانونی و مردمی آن بشمار می‌رود. در پاسداشت دستآورد حماسۀ بزرگ سیاسی در انتخابات اخیر و با توجه به مشی اعتدال و تدبیر دولت جدید، امید و انتظار جامعه حضور وزرایی مؤمن، وفادادر به آرمان‌های انقلاب اسلامی و در عین حال معتدل، مدبر، قانون گرا، با تجربه و متخصص و دارای وجاهت و مقبولیت در حیطۀ فعالیت خود در کابینه است.

استادان دانشگاه های کشور پس از حضور پرشور خود در انتخابات اخیر و با توجه به کاستی ها و معضلات عدیده وضع موجود با نظرسنجی‌ها و رایزنی‌های فراوانی که از بیش از 55 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در سطح کشور داشته اند نظرات و دغدغه های خود را به رئیس جمهور جدید بیان نموده‌اند. با توجه به فرا رسیدن موعد رأی اعتماد نمایندگان مجلس به نامزدهای مختلف در کابینه از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، وظیفۀ خود می‌دانیم نظرات و دغدغه‌های خود و نیز پشتیبانی از نامزد این وزارتخانه، دکتر میلی منفرد استاد برجسته و ممتاز کشور را به شرح ذیل به استحضار جنابعالی برسانیم.

• ایجاد فضای آرام در دانشگاه‌ها برای رشد علم، پژوهش و فنآوری، خلاقیت و نشاط در جهت توسعه پایدار و همه جانبه کشور
• بازگشت به قانون مداری و همراستایی با اسناد چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور ، برنامۀ پنجم توسعه و سایر مصوبات مجلس شورای اسلامی
• احیای کرامت و حفظ حرمت و ارتقاء شأن اعضای هیئت علمی
• انتخاب مدیران شایسته، صالح، عالم و با مراتب علمی معتبر و دارای مقبولیت در بین اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان
• احترام به جایگاه هیأت های امنای دانشگاه ها براساس قوانین مصوب و عدم دخالت در امور آنها
• ایجاد فضای فرهنگی مناسب در دانشگاه ها با توجه به نهادهای درونی آنها و پرهیز از سیاسی‌گری‌های افراطی و قطبی کردن فضای آموزش عالی
• مدیریت صحیح هزینه ها و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه های اضافی و افزایش بودجه های تحقیقاتی، تجهیز آزمایشگاهها و ابزار مورد نیاز دانشگاه ها و تعامل با مراکز معتبر علمی دنیا و رفع مشکلات در این خصوص
• حل معضل مهاجرت اساتید و دانش آموختگان به خارج از کشور


لذا با توجه به موارد فوق الذکر فردی باید در رأس مدیریت مجموعه آموزش عالی قرار گیرد که نه تنها به چنین نظراتی معتقد باشد بلکه توانایی، تجربه و صلاحیت آن را نیز دارا بوده و از مقبولیت کافی در بین اعضای هیأت علمی برخوردار باشد. از این لحاظ دکتر میلی منفرد استاد تمام دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر دارای چنین مشخصاتی می باشند. ایشان در اکثر رده های دانشگاهی و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و دانشگاه از دوران دفاع مقدس تا کنون همواره خدمت کرده اند و فردی اخلاق مدار، آرام، با هوش، معتدل، علمی و فارغ از گرایش های افراطی سیاسی هستند. امیدواریم که به فضل و عنایت الهی و دوراندیشی و تدبیر نمایندگان مجلس فصل جدیدی از موفقیت، پیشرفت و توسعه متوازن در حوزه آموزش عالی را شاهد باشیم.»
 


بیانیه‌دانشجویان در حمایت از دکتر میلی‌منفرد

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاههای کشور نیز بیانیه‌ای در حمایت از دکتر میلی منفرد صادر کردند .

در بیانیه حمایتی دانشجویان از وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت علوم آمده است: 

انتخابات 24 خرداد و برگزیده شدن جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران بار دیگر نشان داد، مردم ایران با وجود تمام مشکلات موجود در کشور که عمدتا ناشی از سوء مدیریت داخلی است همچنان به اصلاحات آرام، اما پایدار به عنوان گزینه­ ای مترقی و متناسب با وضعیت کنونی کشور، برای رسیدن به ایرانی آباد و آزاد می اندیشند.

فعالان دانشجویی کشور نیز که در چند سال اخیر خط مقدم مقابله با اقدامات غیر علمی و عجولانه دولت پیشین بودند همگام با دیگر گروهها ضمن طرح مطالبات قانونی خود از جمله بازگشت استقلال مدیریتی به دانشگاهها، محدود کردن کمیته های انضباطی و حراست دانشگاهها، احیا تشکل های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویی، رسیدگی به وضعیت اساتید توانمند و نخبه بازنشسته شده، بازگرداندن محترمانه دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل به دانشگاهها به همراه حل همیشگی مسائل آنها و بسیاری دغدغه های دیگر که به فراخور در طول انتخابات اعلام شد، نقشی بی بدیل در پیروزی کمپین انتخاباتی دولت تدبیر و امید داشتند. که خوشبختانه جناب دکتر روحانی چه در ایام انتخابات با اعلام حمایت از این مطالبات در برنامه ها و همچنین سخنرانی های خود و چه با انتخاب استاد ارزشی و خوشنام دانشگاه امیر کبیر دکتر جعفر میلی منفرد به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به این اعتماد جامعه دانشگاهی پاسخ مناسب و شایسته دادند.

اما متاسفانه افرادی وابسته به برخی طیف های تندرو که عمدتا از جمله مخالفین دکتر روحانی هستند در تلاشند با طرح برخی موضوعات با هدف جلوگیری از اجرای صحیح برنامه ­های دولت منتخب ضمن سنگ اندازی در مسیر انتخاب قاطعانه وزیر پیشنهادی علوم به ادامه رفتارهای غیر علمی، غیرقانونی و عمدتا اقتصادی خود در دانشگاهها ادامه دهند که بررسی دقیق علل ریز و درشت رفتار این گروه به وقتی دیگر موکول می شود.

و در پایان اینکه ما به عنوان جمعی از دانشجویان ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان فردی فرهیخته و با سابقه اجرایی طولانی در وزارتخانه علوم در دولت های مختلف، از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا با رای قاطعانه خود عرصه را بر این گروههای افراطی تنگ تر کرده و راه را برای بالندگی دوباره علمی و فرهنگی دانشگاهها و بازگشت نشاط سیاسی به آنها هموار کنند.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
۰
۰
كاش یكی هم بود كه نظر كارمندان دانشگاه را سئوال میكرد

نیازمندی ها