رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

اسد قدرت فزاینده‌ای به دست آورده است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افشاگری‌های اسنودن را اقدامی مخرب برای ساختار اطلاعاتی این کشور توصیف و به نیروی فزاینده اسد در جنگ داخلی سوریه علیه شورشیان اذعان کرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۹۱
اسد قدرت فزاینده‌ای به دست آورده است

ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که سمت فعلی وی اخیرا با رای سنا دو سال دیگر تمدید شده است، در مصاحبه  با شبکه خبری «ای بی سی»، به موضوع افشاگری های «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا، برتری سربازان سوری علیه نیروهای شورشی مستقر در این کشور و همچنین بحران تجاوز جنسی میان نظامیان آمریکایی پرداخت.

دمپسی، اقدام اسنودن در افشای اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه های آژانس امنیت ملی آمریکا را «دلسرد کننده» و «مخرب» توصیف کرد و گفت که احتمال دارد روسیه پیشتر به اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا دسترسی پیدا کرده باشد.

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: او (اسنودن) منجر شد که آسیب قابل توجهی به ساختار اطلاعاتی ما وارد شود؛ دشمنان ما در حال تغییر روش های ارتباطی خود هستند.

دمپسی با اشاره به اینکه نمی داند اسنودن تا چه اندازه اطلاعات محرمانه در اختیار دارد، حجم اطلاعات این مامور سابق سیا را «چشمگیر» خواند و گفت: اسنودن شخصی نیست که این اقدامات (افشاگری ها) را با اهداف راستین و عالی انجام داده باشد.

اسنودن مامور سابق سیا اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین»، از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته و از سوی دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده و اخیرا نیز از روسیه پناهندگی موقت گرفته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه مصاحبه خود به موضوع بحران سوریه پرداخت و با امتناع از اذعان به پیروزی دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی این کشور، گفت: این نوع درگیری، که یک شورش و جنگ داخلی محسوب می شود، همواره فراز و نشیب داشته است؛ به نظر می رسد که او (اسد) نیروی فزاینده ای به دست آورده است اما من فکر نمی کنم که این وضعیت پایدار باشد.

اذعان دمپسی به نیروی فزاینده اسد در جنگ داخلی سوریه در حالی مطرح شده است که غرب در تلاش است با تامین سلاح و بودجه تروریست ها و شورشیان مستقر در سوریه، شرایط این کشور را ناآرام و زمینه را برای مداخله نظامی فراهم کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
۰
۰
به كوری چشم دشمنان

نیازمندی ها