کارفرمایان بخوانند

امروزه بیش از هر زمان دیگر لازم است شرکت‌ها محیط کار شاد و کارمندانی خلاق و کارآمد داشته باشند. وقتی کارمندان شرکتی احساس خوبی از محیط کارشان داشته باشند، مسلما نسبت به کارفرمایشان وفادار بوده و صادقانه کار می‌کنند و در نتیجه تولید و سود بیشتری نصیب شرکت می‌شود. اما اگر کارمندان تحت فشار‌های مختلف سوء‌مدیریت باشند بتدریج انگیزه‌شان را از دست داده و علاقه‌ای به کار کردن از خود نشان نمی‌دهند و چه بسا شرکت به سوی ورشکستگی پیش برود.
کد خبر: ۵۸۵۱۱۵

بنابراین کارفرما باید مراقب باشد روحیه کارمندان خود را بالا و در بهترین حالت ممکن حفظ کند، اما در چنین اوضاع اقتصادی نگهداشتن روحیه خوب کارمندان بسیار سخت است. زیرا پیش از هر چیزی شادی از درون شغل و به عبارتی دیگر از وجود فرد برمی‌خیزد و اوضاع بد خانوادگی می‌تواند اثر منفی روی شخص بگذارد و او احساس کند شغلش کمکی به او در برطرف کردن مشکلاتش نمی‌کند. وقتی این وضع همه‌گیر شود از پشت خنجرزدن‌ها و بدگویی‌کردن‌ها شروع می‌شود و خواه‌ناخواه تولید شرکت به شرایط اسفباری افت می‌کند. اما در این شرایط هم می‌توان روش‌هایی به کار برد تا کارمندان بتوانند نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند.

اول از همه کارفرمای خوبی باشید. یک کارفرمای خوب ابتدا انتظارش را از کارمندان بیان می‌کند و برایشان کاملا روشن می‌کند چه کاری را تا چه موقع تمام کنند و نمی‌گذارد هیچ شک و شبهه‌ای باقی بماند و اگر سوالی باقی بود حتی با تک‌تک افراد صحبت و آنها را راهنمایی می‌کند و اگر پیشنهاد مناسبی داشت به آنها می‌گوید تا سریع‌تر به نتیجه برسند.

هرزمان احساس کردید کارمند یا کارمندان‌تان وظیفه‌ای را بخوبی و خلاقانه انجام دادند حتما از آنها قدردانی کنید و پاداش دهید. اجازه دهید آنها نسبت به خود و عملکردشان احساس خوبی پیدا کنند. وقتی کارمندی اشتباهی از او سر زد بسرعت او را تنبیه نکنید و به جای آن با صحبت کردن و راهنمایی، او را مجاب کنید. شاید او به آموزش بیشتری نیاز دارد. تنبیه کردن، اوضاع را بدتر می‌کند و کارمند خاطی نه‌تنها متوجه اشتباهش نمی‌شود، بلکه تلاش نمی‌کند روش صحیح کارها را درست یاد بگیرد.

شما همیشه فرصت دارید روحیه کارمندان‌تان را بالا ببرید؛ یعنی وقتی کارمندی را افسرده می‌بینید بی‌تفاوت از کنارش نگذرید و از او مشکلش را بپرسید و تا حد امکان به او کمک کنید. حتی اگر این کمک فقط کم کردن مدتی از مسئولیت‌هایش باشد. در هر حال ما در هر پست و مقامی که باشیم، انسان هستیم و وجودمان کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند. با کارمندان‌تان طوری رفتار کنید که در حالی که به شما احترام می‌گذارند کنار شما احساس آرامش کنند. از طرفی اجازه دهید کارمندان در محیطی دوستانه‌کار کنند و از بودن در محل کار و گذراندن بهترین ساعات عمرشان لذت ببرند و عدالت را میان همه رعایت کنید تا روحیه همکاری نیز در آنها بالا برود. وقتی کارمندان احساس کنند در جایی کار می‌کنند که همه ‌چیز منصفانه پیش می‌رود، احساس خشنودی کرده و در آن صورت می‌توانید مطمئن باشید تولید شرکت‌تان بالا می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها