رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تمامی مدارس مناطق زلزله‌زده تا مهر 92 آماده می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۶۳۸
آماده‌سازی کلاس‌های درس مناطق زلزله‌زده تا مهر 92

به گزارش فارس، مرتضی رییسی اظهار داشت: این اطمینان وجود دارد که هیچ یک از مناطق زلزله‌زده برای آغاز سال تحصیلی جدید با مشکلی مواجه نباشند و همانگونه که در زلزله آذربایجان شرقی در سال گذشته سازمان نوسازی توانست به موقع کلاس‌های مورد نیاز را تأمین کند، امسال نیز در مناطقی که حادثه زلزله رخ داده، این روند ادامه دارد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه زلزله آذربایجان شرقی در مردادماه سال گذشته رخ داده بود، اما سازمان نوسازی در یک بازه زمانی 40 روزه توانست با تأمین فضای مناسب و حتی کلاس‌های پیش ساخته برای آغاز سال تحصیلی آماده باشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نیز با توجه به زلزله‌ای که در مناطقی از بوشهر رخ داده، روند بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی در حال انجام است و تا مهرماه مدارس این مناطق آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه بشاگرد نیز که اخیراً دچار حادثه زلزله شده تلاش اداره کل نوسازی ادامه دارد تا برای آغاز سال تحصیلی فضای مناسب آموزشی در اختیار دانش‌آموزان این منطقه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این مناطق جزو مناطق محروم و کم برخوردار کشور است، افزود: قطعاً فعالیت‌هایی که در این مناطق صورت می‌گیرد در جهت جایگزینی مدارس و کلاس‌های با استاندارد بالاست.

به گفته رئیسی، همچنین در منطقه "شنبه" نیز که یکی از مناطق زلزله‌زده است، کلاس‌های درس در حال آماده‌سازی هستند.

وی ادامه داد: در مدت زمان کوتاه، در مناطقی که زلزله اتفاق افتاده، کلاس‌های درس با استحکام بالا جایگزین کلاس‌های تخریبی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها