با گلایه از وزارت کشور و سازمان مدیریریت بحران مطرح شد

«بی‌خانمان و مقروض» حال و روز این روزهای بازماندگان زلزله آذربایجان

مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

تکمیل ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی از تحویل ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۶۳۷
تکمیل ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

قربان محمدی روز پنج شنبه در نشستی با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه ۹۵ درصد از ساخت و سازهای تعهد شده در اماکن روستایی مناطق زلزله‌ زده تحقق یافته است، افزود: همزمان با سالگرد این حادثه در ۲۱ مرداد، جشن اتمام بازسازی مناطق مسکونی روستایی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۸۰۰ قرارداد احداث واحد مسکونی در مناطق زلزله ‌زده روستایی استان بسته شده است، گفت: واحدهای محدودی که هنوز آغاز به ساخت و ساز نکرده‌ اند، جزو واحدهای فصلی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه تسهیلات اختصاص یافته برای مناطق زلزله ‌زده در اختیار ساکنان فصلی این مناطق نیز قرار می‌گیرد، افزود: ساخت و ساز این واحدها به این زودی به اتمام نخواهد رسید و زمان بر خواهد بود.

مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی همچنین از واریز مابه التفاوت تسهیلات بلاعوض واحدهای دامی زلزله زدگان به حساب نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد.

براساس آخرین آمار در اثر زلزله ۲۱ مرداد سال گذشته و پس لرزه‌های آن واحدهای مسکونی در ۵۵۵ روستا در مجموع ۲۵ هزار و ۶۸۹ واحد مسکونی آسیب دید که ۱۹ هزار و ۵۴۳ واحد جزو واحدهای تخریبی و شش هزار و ۱۴۶ واحد به عنوان واحدهای تعمیری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها