در حالیکه دمای هوا در فهرج طی روزهای اخیر به 50 درجه سانتیگراد نیز رسید اما چهارشنبه شب در پدیده ای که طی 50 سال گذشته بی سابقه بود باران و تگرگ تابستانی این شهر کویری را طراوات بخشید.
کد خبر: ۵۸۴۵۴۰
بارش باران تابستانی پس از نیم قرن در فهرج

هر چند که استان کرمان طی هفته گذشته روزهای بسیار گرمی را سپری کرده است بطوریکه دمای هوا در شرق استان کرمان از جمله فهرج و ریگان به دمای 50 درجه سانتیگراد رسید اما در پدیده شگفت آور شب گذشته (چهارشنبه) در شهر فهرج باران و تگرگ بارید.

این درحالی است که کهنسالان فهرج نیز به یاد نمی اورند طی ده های گذشته در فهرج در ایام تابستان باران باریده باشد.

طبق الگوهای بارش در استان کرمان، فهرج یکی از کم باران ترین شهرستانهای استان کرمان محسوب می شود و رودخانه این شهرستان طی 20 سال گذشته برای مدت طولانی خشک بوده است.

اما باران در فهرج در حالی صورت گرفته است که مردم این شهر طی دو روز گذشته شاهد طوفان شن نیز بوده اند و بارش این باران در روزی که به شب قدر ختم می شود شوری وصف ناشدنی در این شهر ایجاد کرده است.

بسیاری از مردم و به خصوص کشاورزان سجده شکر این باران را به جای آورده اند.

کاهش قابل توجه دمای شهری که هفته قبل به دلیل شدت گرما خرما بر درختان نخلش خشک شد چهره ای شاداب و با نشاط به شهر داده است.

مسئول جهاد کشاورزی فهرج نیز با تائید خبر بارندگی قابل توجه در این شهرستان بارندگی در این شهرستان طی تابستان را در نیم قرن اخیر بی سابقه عنوان کرده است.

همچنین باران طی روزهای اخیر شهرهای خشکسالی زده بافت و رابر را نیز پر طاروت کرده است به گونه ای که تنها در رابر 12 میلیمتر باران باریده است.

هم اکنون برخی از شهرهای جنوبی و جنوبی غرب کرمان شاهد آسمان ابری هستند.

مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بروز ناپایداریهایی در آسمان کرمان گفت: در برخی شهرهای کرمان طی روزهای اخیر شاهد بارندگی بوده ایم که در اثر ورود سامانه ای باران زا صورت گرفته است.

وی پیش بینی کرد بارش باران طی روزهای آینده و به صورت پراکنده ادامه داشته باشد و پدیده غالب این مناطق بارش باران و تگرگ، رعد برق و وزش باد خواهد بود.

وی گفت: این ناپایداریها تا اواخر هفته جاری در استان کرمان ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها