سارق 3 میلیارد ریالی دستگیر شد

کلاهبرداری در قالب پرورش شترمرغ

فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در قالب شرکت پرورش شترمرغ می کرد توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۵۸۳۲۰۵
کلاهبرداری در قالب پرورش شترمرغ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری فردی از شهروندان استان های خراسان رضوی و جنوبی به شیوه های مختلف، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان این اداره با هدایت سرهنگ غفاری فر در ابتدا با دعوت کلیه شکات پرونده به این نتیجه رسیدند که فرد کلاهبردار دارای دفتری در سطح شهر مشهد بوده و با جلب اعتماد مردم و نیز جعل فیش های واریزی و سوء استفاده و جعل مهر های بیمه با ممهور کردن چک های شخصی خود، مبالغ کلانی را کسب می کرده و در اثنای فعالیت خود با جعل عنوان اینکه شرکت پرورش شتر مرغ در بیرجند دارد مبالغ میلیونی فراوانی به منظور مشارکت شاکیان در این امر اخذ و نهایتاً از تیر ماه سال91 متواری می شود.

سرهنگ بیدمشکی اظهار کرد: کارآگاهان اداره عملیات وی‍ژه با هماهنگی مقام قضایی اقدامات فنی و پلیسی خود را برای دستگیری این فرد کلاهبردار آغاز کرده و پس از مدتی کار وسیع اطلاعاتی، ‌با تلاش شبانه روزی خود و با استفاده از روش های نوین پلیسی و تجزیه و تحلیل های فنی بر روی سرنخ های به دست آمده از پرونده، متوجه حضور متهم در استان سیستان و بلوچستان شدند که بلافاصله با هماهنگی های قضایی انجام شده  شبانه از مشهد به محل مخفیگاه متهم در زاهدان عزیمت و پس از محرز شدن موضوع و حضور متهم در مخفیگاه خود در یک اقدام غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی مشهد دلالت دادند.

وی افزود: متهم در بازجویی های پلیسی انجام شده چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به ناچار لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به بزه های انتسابی، به کلاهبرداری های انجام یافته به مبلغ سه میلیارد ریال معترف شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: تا این لحظه تعداد 30 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند، لذا از شهروندان محترم دیگر درخواست کرد تا اگر اطلاعاتی در این خصوص دارند با شماره تلفن ستاد خبری پلیس آگاهی به شماره 2183700 اطلاع دهند تا کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی به خبر های واصله در این خصوص رسیدگی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها