200 کشته دردرگیریهای دیروز قاهره

پزشک بیمارستان رابعه العدویه قاهره اعلام کرد : در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در میدان العدویه که طرفدران مرسی در آن تجمع کرده بودند ، بیش از 200 نفر کشته شده اند.
کد خبر: ۵۸۳۰۷۵
200 کشته دردرگیریهای دیروز قاهره

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیونی القدس ، این پزشک مصری گفت: ما کنترل اوضاع را از دست داده ایم و از همه پزشکان مصری با تخصص های مختلف جراحی برای آمدن به اینجا و کمک به ما دعوت می کنیم.

وی افزود: حال صدها نفر از زخمی ها وخیم است و به همین علت احتمال افزایش شدید شمار تلفات وجود دارد.

همچنین در درگیری های اسکندریه هم 7 نفر از حامیان محمد مرسی کشته و 220 نفر زخمی شدند.

طرفداران محمد مرسی روز جمعه با تجمع در میادین مختلف قاهره و دیگر استان های مصر ، بازگشت مرسی را به قدرت به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی مصر خواستار شدند.

تحصن کنندگان در میدان رابعه عدویه با رد درخواست نیروهای مسلح علیه ارتش شعار دادند و بر خواسته خود یعنی بازگشت مرسی به ریاست جمهوری تأکید کردند.

در مقابل جمعیت انبوهی در میدان تحریر در مرکز قاهره حوالی کاخ ریاست جمهوری و همچنین دیگر میادین مرکزی در شهرهای غربیه ، سوئز  و دیگر استان های این کشور به نشانه حمایت از تلاش های ارتش و پلیس اجتماع کرده بودند.

همزمان «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصردر مصاحبه تلفنی با یک شبکه تلویزیونی داخلی از طرفداران محمد مرسی خواست به تجمع خود پایان دهند و به خانه هایشان بازگردند.

محمد ابراهیم وزیر کشور مصر هم بامداد امروز گفت:به تظاهرات طرفداران محمد مرسی ‌در چارچوب قانون پایان خواهد داد.

از روز سوم ژوئیه که محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از سمت خود برکنار شد هوادارانش با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مسجد رابعه العدویه در حومه شهرک نصر ، بازگشت وی را به قدرت خواستار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد ف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
۰
۰
خوب بود دولت مردان مصر به خواسته مردم احترام میگذاشتند و مرسی را به قدرت باز می گرداندن و به این آشوبها پایان می دادند

نیازمندی ها