روحانی این روزها چه می‌کند

شاید یکی از سؤالات افکار عمومی این باشد که رییس‌جمهور منتخب، در این روزهای منتهی به تشکیل دولت یازدهم، وقت خود را صرف چه اموری می‌کند.
کد خبر: ۵۸۲۸۳۳
روحانی این روزها چه می‌کند

به‌ گزارش فارس، پاسخ اولیه این سؤال این است که به طور طبیعی منتخب ملت مانند رؤسای جمهور پیش از خود، این روزها سرگرم دیدارها و رایزنی‌های کاری و مطالعه برای تشکیل کابینه آینده است.

او با همفکری رؤسای چهار کمیته تخصصی که در حوزه‌های سیاست داخلی و امنیت، سیاست خارجی، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی تشکیل شده و همچنین کمیته ویژه تعامل با مجلس و رؤسای کارگروه‌ها در حال انتخاب گزینه‌های مناسب برای تصدی پست‌های معاونت و وزارت در دولت «امید و تدبیر» است؛ کابینه‌ای که ظاهرا قرار است در روز 13 مرداد همزمان با تحلیف روحانی در مجلس معرفی شود.

شیخ دیپلمات در کنار دیدارها و رایزنی‌ها برای اتخاذ راهکارهای مناسب به‌منظور پیشبرد برنامه‌های مورد نظر خود، مطالعه و بررسی ویژگی‌های لازم برای انتخابات همکارانش و گزینه‌های مناسب برای حضور در دولت، پاسخ به پیام‌های تبریک مقامات خارجی و حضور در مجالسی که از او برای سخنرانی دعوت می کنند، از 20 روز پیش جلسات منظمی را به صورت روزانه با مشاوران اقتصادی خود برگزار کرده است.

چگونه باید اعتمادسازی کرد

این روزها و با نزدیک تر شدن به زمان آغاز به کار رسمی حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، مجموعه بحث هایی در غرب مطرح می شود مبنی بر اینکه «گام نخست اعتمادساز» از سوی آمریکا در قبال دولت جدید ایران چه باید باشد. با این حال، مطالعه اظهارنظرهای مطرح شده در این زمینه، نشانگر آن است که حسن نیت چندانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش «تابناک»، سایت نشریه آمریکایی «نیشن» در مطلبی که روز گذشته منتشر کرده، به بررسی این موضوع پرداخته که نخستین اقدام اوباما در قبال دولت جدید ایران که زمینه اعتمادسازی و تعامل بیشتر را فراهم کند، چه باید باشد.

این سایت با اشاره به اقدام روزهای اخیر کنگره آمریکا در تهیه طرحی برای تشدید بیش از پیش تحریم ها علیه ایران و مورد تحریم قرار دادن همه بخش های اقتصاد ایران، می نویسد که بدون تردید، چنین اقدامی می تواند بدترین رفتار ممکن در آستانه روی کار آمدن دولت جدید باشد و به چشم انداز بهبود روابط آسیب بزند. بر این اساس، اقدامی که اوباما در حال حاضر باید انجام دهد، این است که در صورت تصویب نهایی این طرح در کنگره، آن را وتو کرده و از عملی شدن آن جلوگیری نماید.

البته مورد دیگری که این نشریه مورد اشاره قرار می دهد، این است که اوباما باید از فرصت مراسم تحلیف روحانی استفاده کرده و پیام رسمی تبریکی را برای وی ارسال کند. این امر می تواند جایگزین پیامی باشد که اوباما باید پس از انتخاب روحانی می فرستاد، اما از انجام این کار خودداری کرد.

تفسیر رای مردم در تلویزیون آمریکا

 تلویزیون آمریکا با بیان اینکه رای به روحانی رای به تغییر بود نه به روحانیت روحانی گفت: پس از هشت سال بار دیگر یک شخصیت روحانی بر مسند ریاست جمهوری ایران تکیه می زند رای مردم به یک چهره روحانی چه معنایی دارد؟

 تلویزیون آمریکا افزود: جامعه روحانیت ایران فارغ از جناح بندی های سیاسی از انتخاب یک روحانی به عنوان رئیس جمهور خوشحال به نظر می رسد. سخنرانی روحانی در میان علما مورد استقبال هم لباسی هایش واقع شد آیا روحانیت پل ارتباطی میان دولت و مردم است ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها