معاون مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی:

امکان انحراف در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد

هرمان ناکارتس، معاون مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس اداره پادمان ها در سفر به واشنگتن به المانیتور گفت که «ما ظرف یک هفته می فهمیم » که آیا ایران اورانیوم را از سایت های اعلام شده منحرف کرده و به دنبال غنی سازی آن در سطوح بالاتر است یا خیر.
کد خبر: ۵۸۲۱۸۲
امکان انحراف در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد

وی افزود که دو تا شش بازرس آژانس هر روز در ایران به سر می برند و 16 تاسیسات ایران را پوشش می دهند.

ناکارتس گفت که این به طور میانگین به معنای آن است که یک بازرس یک بار در هر هفته از نطنز و فردو دیدن می کند.

به گفته این مقام آژانس در صورتی که تردیدهایی درباره هر گونه فعالیتی وجود داشته باشد، آنها می توانند بیشتر به آنجا بروند.

المانیتور با این ادعا که همواره این احتمال وجود دارد که ایران به طور مخفیانه اورانیوم را در جایی که آژانس نمی شناسد غنی سازی کند، افزود: اما بیشتر کارشناسان بر این عقیده‌اند که اگر ایران تصمیمی برای ساخت بمب بگیرد، از تاسیسات و ذخایر اعلام شده‌اش برای این کار استفاده خواهد کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن
China
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
ما آخر نفهمیدیم مشكل این آژانس اتمی چی هست ، خوب برادر من تو كه داری 7 روز هفته 24 ساعت شبانه روز مراكز ما رو تحت نظر داری دیگه می دونم والا این اسمش همكاری نیست ؟ هی میایی می گی ایران همكاری نمی كنه ؟ بعدشم اگه راس می گین اگه مردین ، برین یه سر هم به مراكز اسرائیل بزنید اون بابا كلش بمب اتم اونو گیر نمی دن ما كه داریم صحیح و سالم استفاده می كنیم گیر میدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها