مرحله دوم عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده ایرانی در ارتفاعات پاکستان امروز آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۲۱۰۷
‌آغاز مرحله دوم جستجو برای کوهنوردان مفقودشده ایرانی

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد اعلام کرد: از صبح امروز مرحله دوم عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده ایرانی در ارتفاعات پاکستان آغاز شد.

حسین روش گفت:  پس از مرحله اول جستجو که روز یکشنبه با استفاده از دو بالگرد و همچنین گروههای امدادی شامل کوهنوردان پاکستانی، آلمانی و سوئیسی صورت پذیرفت،  3 منطقه که احتمال وجود کوهنوردان ایرانی در آنجا وجود دارد شناسایی شد.

وی افزود: پس از این شناسایی و بررسی عکس‌های گرفته شده از منطقه، صبح امروز دو فروند بالگرد پاکستانی به همراه گروه امداد و نجات عازم ارتفاعات برود پیک  شدند و امیدواریم این عملیات جستجو امیدبخش باشد.

کاردار سفارت ایران گفت: از روز شنبه 29 تیرماه خبر مفقود شدن 3 کوهنورد ایرانی به سفارت ایران در اسلام آباد اعلام گردید و پس از آن پیگیری‌های مختلفی ازسوی سفارت و ازطریق وزارت خارجه پاکستان و همچنین مقامهای ایالتی گلگیت و بلتستان برای انجام عملیات جستجو صورت گرفته است.

3 تن از کوهنوردان ایرانی به نامهای آیدین بزرگی، مجتبی جراحی و پویا کیوانی 26 تیرماه به هنگام برگشت از قله 8051 متری برود پیک  (از ارتفاعات قراقرم در امتداد هیمالیا)، دچار انحراف از مسیرشده و مفقود شدند.

آخرین تماس صورت گرفته از تلفن ماهواره‌ای آیدین بزرگی شنبه شب بوده که از این طریق، مکان یابی برای عملیات جستجو صورت گرفته است.

خاطر نشان می‌شود گروه دیگر کوهنوردان ایرانی شامل 3 کوهنورد دیگر در کمپ پایینی این قله استقرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
خدایا به حق این ماه عزیز،به حق نفس روزه دارها، به حق آه دل مادرهاشون زنده باشن و دووم بیارن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها