عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح یکشنبه

یک خانواده 8 نفره عامل اختلاس از بانک بنیاد شهید!

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح دوشنبه

رایزنی در بهارستان برای تعامل با روحانی

روزنامه‌های صبح امروز ایران ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون؛ کاهش ذخایر خونی کشور، رهبر انقلاب: به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم، تورم بیش از 100 درصدی حبوبات، چای و سبزیجات، رایزنی در بهارستان برای تعامل با روحانی و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۸۱۵۶۲
رایزنی در بهارستان برای تعامل با روحانی

ابتکار: رایزنی در بهارستان برای تعامل با روحانی

در حالی که مجلس شورای اسلامی و سران آن درهنگام پیروزی دکترحسن روحانی از اولین افرادی بودند که به وی تبریک گفته و اعلام کرده اند که در مجلس همه توان خود را به کارمی برند تا رئیس جمهورآینده بتواند کابینه متناسب با شرایط کنونی کشورتشکیل دهد اما در چند هفته گذشته که برخی از افراد وگروه‌ها تلاش بسیاری کرده اند که روحانی را در اردوگاه خودی تعریف کنند برخی از موافقت‌ها و مخالفت‌ها به این موضوع در مجلس نیز شکل گرقته که بدون تردید در نتیجه رای اعتماد مجلسیان به کابینه روحانی تاثیربسزایی دارد.

نگاهی به واکنش‌های متفاوت نمایندگان مجلس در روزهای گذشته نسبت به شایعات وگمانه زنی‌ها پیرامون کابینه یازدهم می‌تواند نشان دهد که هنوز مجلسی‌ها به یک استراتژی هماهنگ برای این کار نرسیده و سخنان نمایندگان عمدتا اظهارنظرهای شخصی است و نمی‌توان از روی آنها به واکنش احتمالی مجلس در برابر تصمیمات روحانی پی برد.در این میان رایزنی دو چهره شاخص مجلس یعنی دکتر علی لاریجانی وغلامعلی حدادعادل درباره نحوه برخورد با کابینه روحانی نیز نشان می‌دهد که مجلس شورای اسلامی در حال نهایی کردن موضع خود در برابر دولت روحانی است.

مجلس منتظر ترکیب کابینه است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه روحانی شعار اعتدال را در مسیر خط امام و رهبری عملی کند، تصریح کرد: همه ملت و مجلس منتظر ترکیب کابینه روحانی هستند.به گزارش ایلنا، احمد سالک کاشانی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: دکتر حسن روحانی به‌عنوان رئیس جمهور منتخب یک روحانی با سابقه است و توقع آن است که شعاراعتدال ایشان در راستای خط امام و رهبری عملی شود و همچنین ایشان از مرام طلبگی خارج نگردد و باید متذکر شد دکتر روحانی پس از پیروزی در انتخابات مواضع بسیار خوبی را اعلام کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: همه ملت و مجلس منتظر ترکیب کابینه رئیس‌جمهور منتخب و تک‌تک افراد معرفی شده هستند که آیا این کابینه معرف شعار استقلال و عدالت هستند یا خیر؟ و مایلیم پاسخ این سوال درعمل مثبت باشد که در این صورت مجلس با رای قاطع حمایت خود را ازکابینه ایشان اعلام می‌کند.

سالک تصریح کرد: همچنین توقع روحانیت و کمیسیون فرهنگی از دولت یازدهم این است که در جریان فعالیت‌های فرهنگی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور کمک کند که توزیع زیرساخت‌ها را در آینده شاهد باشیم و این عمل اتفاق نخواهد افتاد مگر با معرفی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس که برخوردار از ملاک‌ها و شاخص‌هایی همچون ولایت‌پذیری، متدین، متخصص به مسائل فرهنگی، اسلام‌شناس، دشمن‌شناس، دین‌باور و با سابقه فرهنگی توأم با مدیریت اجرایی و آشنایی با وضعیت جوانان بوده و از افراد منتسب به جریان فتنه 77 و 88 نباشند.

ویژگی‌های کابینه از نظر فراکسیون اصولگرایان

فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی‌های وزرای دولت یازدهم، بیانیه صادر خواهد کرد. امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس درباره جلسه صبح دیروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان به فارس گفت: در این جلسه درباره رأی اعتماد به گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهورمنتخب و نحوه تعامل با دولت یازدهم، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: مقررشد فراکسیون اصولگرایان تا قبل از مجمع عمومی این فراکسیون که سه‌شنبه برگزار می‌شود، درباره ویژگی‌های وزرای دولت یازدهم بیانیه‌ای صادر و موضع فراکسیون را اعلام کند. نماینده مردم مشهد در مجلس درپایان خاطر نشان کرد: اصولگرایان مجلس براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری و با حفظ اصول به دولت آتی کمک خواهند کرد.

به «وزرای سهمیه‌ای» رای اعتماد نمی‌دهیم

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کنند، گفت: مجلس به کسانی که در بازی سیاسی به دنبال سهم و غنیمت از دولت تدبیر و امید باشند، رای اعتماد نمی‌دهد. فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تکاپوی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: طیف تندروی اصلاح‌طلب که پس از فتنه 88 حیات سیاسی خود را تمام‌ شده می‌دید، تلاش کرد در انتخابات یازدهم یکباردیگرمطرح شود و شرایط نیز طوری رقم خورد که آنها احساس کردند رفتارسیاسی غلط‌شان فراموش شده است.

آلیا با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ادامه داد: جریان تندروی اصلاح‌طلب در صدد است موفقیت روحانی را به پای خاتمی بنویسد و از این رو خود را طلب‌کار سهم‌خواه می‌داند و این در حالی است که روحانی بارها گفته است من فراجناحی هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه کسانی که در فتنه مشارکت داشتند، جایگاهی درکابینه ندارند، به تلاش روحانی برای تشکیل یک دولت اعتدالی اشاره کرد و افزود: مفهوم اعتدال رفتار مقام معظم رهبری و خط ولایت فقیه است و از این رو انتظار داریم آقای روحانی درعمل اعتدال خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت اعتدالی یعنی دولتی که از فتنه‌گران در کابینه خود استفاده نکند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان سعی دارند با رفت و آمدها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودشان را مطرح کند ‌اما ما فعلاً به حرف آقای روحانی اعتماد می‌کنیم که این موضوعات گمانه‌زنی است.

گفت و گوی حداد و لاریجانی درباره کابینه یازدهم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس از دیدار خود با رئیس مجلس و گفت‌وگو درباره نحوه تعامل با دولت آتی خبرداد و گفت: دوری ازافراط وتفریط درذات اصولگرایی است.غلامعلی حدادعادل نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه اعتدال وصف روش است و نه اعتقاد، گفت: این طور نیست که کسی بخواهد از اصول و ارزشها صرف نظر کند و بگوید که معتدل است.

وی با بیان اینکه همه افراد باید معتقد به اصولی باشند که آن را پذیرفتند، خاطر نشان کرد: ما هم معتقدیم که در روش باید معتدل بود و از روش اعتدال برای پیشبرد اهداف استفاده کرد چرا که اعتدال یک نوع روش برای عمل کردن و کار اجرایی است.رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با بیان اینکه مشی اعتدال در روش مورد قبول است، گفت: ذات اصولگرایی دوری از افراط و تفریط است و اصولگرایان نیز همواره بر مشی اعتدال تاکید داشتند.

نماینده تهران درمجلس درادامه با اشاره به دیدار روز گذشته خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دیدار درباره نحوه تعامل با دولت، همکاری دو فراکسیون (فراکسیون اصولگرایان و رهروان) و مباحث مربوط به امور مجلس با ایشان گفت وگو کردم.

غلامعلی حداد عادل در گفت وگو با خبرنگاران به نحوه همکاری خود با دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در خصوص کمک به دولت یازدهم هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

وی تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان نیزبرای کمک به دولت یازدهم هرکمکی لازم باشد انجام خواهند داد. رئیس فراکسیون اصولگرایان در ادامه به وزرای کابینه یازدهم اشاره کرد و گفت: این فراکسیون به صورت مصداقی برنامه‌ای برای دولت یازدهم ندارد اما معیارهای خود را اعلام خواهیم کرد.

جام جم
 
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام:اولویت اصلی کشور، اقتصاد و پیشرفت علمی است
کاهش ذخایر خونی کشور
مشکل‌ ترخیص کالاهای اساسی حل شد
کارت‌های ملی تا پایان سال اعتبار دارند

کیهان

رهبر انقلاب: به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم
ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به حرم حضرت زینب(س) را ناکام گذاشت
دورخیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی وزارت در دولت یازدهم
مردم پول‌های خود را از بازار سکه و ارز خارج می‌کنند

جمهوری اسلامی

سلامتی بیماران نیازمند دارو، گرفتار اختلاف نظر مسئولان
اعلام جزئیات ربایش کارمند سفارت ایران در یمن
آغاز ترخیص کالاهای اساسی با قیمت‌های قبلی
ادامه اعتراضات علیه تبعیض نژادی در آمریکا

سیاست روز

رهبر انقلاب:اشتباه در جهت‌گیری تلاش‌های مضاعف را از مقصد دور می‌کند
سکه بی خریدار ماند
سناریوی تازه بورس شده هزار میلیاردی
اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند به روحانی کمک کنند

مردم سالاری

ربایش دیپلمات ایرانی در یمن‌، ضرب و‌شتم پناهجویان ایرانی در استرالیا
حذف یارانه غذایی دانشگاه‌ها، لغو المپیاد ورزشی دانشجویان
تورم بیش از 100 درصدی حبوبات، چای و سبزیجات
حذف یارانه غذایی دانشگاه‌ها، لغو المپیاد ورزشی دانشجویان

خراسان

رهبر انقلاب:اقتصاد و ادامه پیشرفت‌ علمی باید اولویت اصلی کشور باشد
جانبازی که ۲۰۰۰ ترکش یادگاری دارد
تهدیدها و فرصت های «لبخند» در سیاست خارجی

رسالت

رهبر معظم انقلاب:جابجایی قدرت ها یک عید برای کشور است
آمریکا زیر پای معترضین لرزید
گاز ایران تا 2ماه آینده به عراق می رسد
بشار اسد قدرتمند تر شده است

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام تاکید کردند: تعامل با دنیا بدون برگشت از مسیر صحیح
هشدار به مهاجران ایرانی عازم استرالیا
اعتراض ایران به گزارش بانک جهانی
یونسی سیاستمدار است نه سیاسی‌کار

ابتکار

رایزنی در بهارستان برای تعامل با روحانی
هاشمی: نگذاریم تندورها بذر ناامیدی بکارند
دیپلمات ایرانی در یمن ربوده شد
خاتمی: سهم خواهی نمی کنیم

حمایت

پیامدهای مجرمانه مزاحمت تلفنی
برای اهدای خون منتظر شب‌های قدر نباشید
عوارض تغییرکاربری با قانون مغایرت دارد
لاریجانی: فلسطینی‌ها جلوی شیطنت جدید را بگیرند

آفرینش

جزئیات برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی 92 تشریح شد
25 مردادماه؛ برگزاری آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای
دعوت از مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی
مطهری : هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای عدالت و قانون نیست

دنیای اقتصاد

تخلیه هیجان در بازار مسکن
اجتناب از ایجاد هراس در بازارها
نوسان سکه مقاومت دلار
سرنوشت مصوبه 74 هزار میلیاردی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها