رئیس سازمان حج:

روادید زائران عتبات عالیات باید حذف شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این‌که روادید بین ایران و عراق باید لغو شود، گفت: در صورت حذف روادید، زائران ایرانی و عراقی بدون پرداخت هزینه روادید به دو کشور سفر خواهند کرد.
کد خبر: ۵۸۱۴۷۵

به گزارش مهر، احمد موسوی با اشاره به این‌که باید مشکلات سر راه زائران را حل کنیم، افزود: لغو روادید و حذف هزینه ویزا یکی از گام‌های مقدماتی است که باید برداریم و همچنین مسئولان بالاتر دو کشور گام‌های بعدی را به سمت حل مشکلات بردارند.

وی با بیان این‌که جبران خسارت وارده به زائران ایرانی از طرف دولت عراق موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: تاسیس پایانه‌ها و ارائه خدمات به زائران ایرانی و عراقی مانند خدمات استراحت و نماز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان عنوان کرد: استفاده از خط آهن بصره به شلمچه برای انتقال زائران ایرانی به نجف و کربلا و دیگر شهرهای مذهبی نیز باید مورد توجه مسئولان عراقی قرار گیرد. موسوی با بیان این‌که باید در خصوص بیمه حوادث و حمل و نقل اتوبوس‌های ایرانی که به عراق وارد می‌شوند نیز به توافق برسیم، اظهار کرد: جاده‌های مسیر عبور اتوبوس‌های ایرانی در عراق نیز به رسیدگی، تعمیرات و بازسازی نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها