15 سال پیش با ما بازی می‌کردند توپ به پایشان نمی‌خورد!

برومند: حماسه ملبورن خودش یک انقلاب بود!

دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی 98 گفت: درست است که تیم فعلی کره را برد اما تیم 98 تاریخی ترین تیم آسیا است.
کد خبر: ۵۸۱۲۹۶
برومند: حماسه ملبورن خودش یک انقلاب بود!


 پرویز برومند  در خصوص مسابقه نمادین شب گذشته و اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد صحبت‌های زیر را انجام داد.

 بازی دیشب چطور بود؟

من که بازی نکردم. خیلی ناراحت شدم چون بی‌برنامگی در این مسابقه موج می‌زد. خداداد عزیزی پیش‌بینی چنین برنامه‌ای را می‌کرد ولی ما هم اگر رفتیم به خاطر احترام به بزرگ‌تر‌ها بود. خیلی از بچه‌ها به خاطر آنکه بازی نکردند ناراحت شدند. ما قرار بود در نیمه دوم پنج گل خورده را جبران کنیم ولی نشد.

ظاهرا بازیکنان از اینکه شان آنها حفظ نشده ناراحتند. درست است؟

در کل دنیا برای این قشر احترام خاصی قائل هستند. شما زرینچه، استیلی و پیروانی را آورده‌اید ولی شان بازیکنان را حفظ نمی‌کنید. ما که به این رفتارها عادت کرده‌ایم.

 بازیکنان منتخب 98 اعتقاد دارند اگر 15 سال پیش با این تیم بازی می‌کردند نتیجه عوض می‌شد.

شک نکنید این اتفاق می‌افتاد. اگر 15 سال پیش ما جوانتر می‌شدیم و بازیکنان فعلی 2014 در همین سنی که دیشب با ما بازی کردند قرار داشتند حتی اجازه نمی‌دادیم توپ به پایشان بخورد. این را هم بگویم قبل از ما بازیکنان بزرگ‌تری بوده‌اند اما با احترام به همه آنها باید بگویم تیم 98 تاریخی‌ترین تیم ایران و حتی آسیا است.

 واقعا؟

شک نکنید. می‌دانید چرا به این خاطر که تا به حالا هیچ تیم آسیایی در جام جهانی برد نداشت! اول ایران آمریکا را شکست داد و بعد از آن ژاپن و کره فوتبالشان تغییر کرد. حتی اگر از خود بازیکنان فعلی تیم ملی سوال کنید آنها به ما رای می‌دهند. درست است که این تیم موفق شد کره را شکست دهد و کار بزرگی کرد اما مگر اینکه انقلابی شود تا مجددا حماسه ملبورن رخ دهد. به اعتقاد من حماسه ملبورن خودش یک انقلاب بود و گرفتن چنین مراسمی در شان بازیکنان نبود.

ظاهرا خیلی ناراحتی؟

می‌خواهید نباشم. می‌دانید من چطور از این مراسم باخبر شدم. حمید استیلی به من زنگ زد و گفت پرویز یادت نرود که به بازی بیایی. نمی‌شد یک نفر را مسئول کنند. دعوتنامه بفرستند و شکیل تر این کارها را انجام دهند؟

 شنیده‌ایم به شما یک ساعت داده‌اند؟

ساعتی دادند که به قول استاد اسدی هر کس این ساعت را خواست دو میلیون آن را می‌فروشم. دوستان می‌گویند قیمت این ساعت 5/2 میلیون است ولی من حاضرم زیر قیمت آن را بفروشم. الان این گلایه‌ها را می‌کنم که برای دفعه بعد اگر خواستند کاری انجام دهند این رفتارها نشود. خدا را شکر که چشم و دلمان سیر است ولی این رفتار در ذهنمان می‌ماند چون بازیکنان فعلی درگیر لیگ می‌شوند و از یادشان می‌رود اما ما نمی‌توانیم این را از ذهنمان پاک کنیم.

 به نظر تو این تیم ملی می‌تواند در جام جهانی موفق شود؟

من بعید می‌دانم. البته دوست دارم این اتفاق بیفتد اما این تیم را شکننده می‌بینم.

 خیلی‌ها از استاد اسدی به عنوان محبوب‌ترین بازیکن تیم ملی یاد می‌کنند.

او واقعا بی‌نظیر است. البته می‌دانید که در یک صحنه زرینچه پایش کش آمد و استاد اسدی به جای او به داخل زمین رفت وگرنه شاید او هم به سرنوشت خیلی‌های دیگر که بازی نکردند دچار می‌شد.

بگذریم. وضعیت خودت چگونه است؟

فعلا با شهرداری یاسوج تمرین می‌کنم و هنوز قراردادی نبسته ام تا ببینم چه می‌شود اما باید به نکته‌ای اشاره کنم.

چه نکته‌ای؟

از استقلالی‌ها خواهش می‌کنم که طلب ناچیزم را بدهند چون به این مبلغ احتیاج دارم. زمانی که در استقلال بودم نساجی من را می‌خواست و حاضر بود 150 میلیون بدهد ولی فتح‌الله زاده گفت بمان که البته همان رقم ناچیز را هم به من نداده‌اند. زشت است که بخواهم بگویم چه عددی است چون برای شخصیت باشگاه استقلال درست نیست.

 صحبتی نداری؟

درست است که این همه گله کردم اما همینکه این موضوع به فکر آقایان رسید تا از ما تقدیر کنند باید ممنونشان باشم و نمی‌دانم آیا احمدی‌نژاد این پیشنهاد را داد یا خیر اما از اینکه چنین برنامه‌ای تدارک دیده‌اند تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها