نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در بانک مرکزی از برگزاری آخرین جلسه کارگروه وام ازدواج با کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد و گفت: این جلسه در راستای مشخص شدن ردیف اعتباری خاص جهت اعطای وام ازدواج به جوانان برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۱۰۴۵
سامانه «وام ازدواج» از بانک مرکزی به استان‌ها واگذار می‌شود

مسعود امینی با اشاره به اینکه پایان هفته گذشته با دعوت این کمیته، اعضای کارگروه وام ازدواج جوانان در مجلس حضور یافتند، تصریح کرد: در این جلسه نمایندگانی از صندوق مهر امام رضا (ع)، بانک مرکزی و وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند و کلیات طرح مطرح و اظهارنظرها صورت گرفت.

وی گفت: پس از بیان اظهارنظرها مقرر شد تا در هفته آینده جمع بندی «طرح یک فوریتی وام ازدواج» و تعیین ردیف مشخص اعتباری جهت اعطای وام به جوانان صورت گیرد.

امینی با بیان اینکه در این جلسه بحث تامین اعتبار برای این طرح مورد بررسی قرار گرفت و نظر نمایندگان دستگاه‌های متولی این بود که موضوع تامین اعتبار به آیین نامه «اصلاح قانون تسهیل ازدواج» که از سال 84 مانده است، موکول شود. البته ما نظرمان این بود که محل تامین اعتبار در وجوه اداره شده دولت دیده شود و پس از آن آیین نامه قانون تسهیل ازدواج اصلاح شود، چرا که معتقد هستیم نباید تامین اعتبار این طرح برای تصویب این آیین نامه متوقف شود.

نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در بانک مرکزی یادآور شد: در این جلسه همچنین وزارتخانه پیشنهاد داد تا سامانه وام ازدواج از بانک مرکزی به بانکهای عامل استان‌ها واگذار شود و در اختیار ستادهای استانی قرار گیرد. همچنین قرار است در هفته جاری به این کارگروه پیشنهاد دهیم تا به طور سالیانه نرخ واقعی وام ازدواج با توجه به تورم و مسائل دیگر به طور کارشناسی شده تعیین شود.

امینی، درمان مشکل ازدواج کشور را تعیین و ردیف مشخصی برای وام ازدواج عنوان کرد و گفت: قطعا با تصویب این طرح یک فوریتی و مشخص شدن اعتبار خاص آن، مشکل وام ازدواج حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها