رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با هشدار نسبت به ازدواج ایرانیان با اتباع بیگانه گفت: اتباع ایرانی در صورت ازدواج با افراد خارجی باید ازدواج خود را به صورت قانونی ثبت کنند، البته افغان‌هایی که بعد از اجرای طرح ساماندهی با اتباع ایرانی ازدواج کرده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند.
کد خبر: ۵۸۰۴۸۳

محمود صادقی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که اتباع غیرمجاز در کشور در صورت نداشتن روادید معتبر شناسایی، دستگیر و طرد می‌شوند، افزود: اتباع خارجی که با روادید معتبر وارد کشور می‌شوند و زمان آن به اتمام می‌رسد، باید برای تمدید مجدد اقامتشان به پلیس مراجعه کنند، در صورتی که فرد برای تمدید روادیدش اقدام نکند، تبعه غیرمجاز شناخته شده و پس از دستگیری از کشور طرد می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اشتغال اتباع‌خارجی در کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی با کارفرمایان ایرانی که اقدام به کارگیری کارگران افغانی غیرمجاز و بدون مجوز قانونی کنند، برخورد جدی می‌کند، ضمن این‌که گشت‌های ویژه پلیس اتباع و مهاجرت و وزارت کار در پایتخت و کلانشهرها در همین رابطه فعال هستند و با بررسی مدارک اتباع افغانی با افراد غیرمجاز برخورد می‌کنند.

به گفته صادقی، اتباع افغانی در صورت نداشتن مدارکی مبنی بر اقامت قانونی در ایران، پس از دستگیری به کشورخود طرد شده و سپس ممنوع‌الورود می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها