همزمان با رشد پیک مصرف برق ایران به بیش از 44 هزار و 700 مگاوات، وزیر نیرو با تاکید بر این‌که نگرانی برای تامین برق مشترکان در فصل تابستان وجود ندارد، خواستار صـــــرفه‌جویی مردم در مصرف این انرژی پاک شد. این در حالی است که دیروز شرکت آب و فاضلاب کشور از احتمال جیره‌بندی آب به علت رشد مصرف و صرفه‌جویی نکردن در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۵۱۰

به گزارش مهر، وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره آخرین وضع مصرف برق تابستانی در ایران، اعلام کرد: پیک مصـــرف برق با افزایشی حدود 4000 مگاواتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 44 هزار و 718 مگاوات رسید.بر این اساس مدت مشابه سال گذشته پیک مصرف برق ایران به 40 هزار و 718 مگاوات رسید، ضمن آن‌که تا سه‌شنبه هفته جاری میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور به 1148 مگاوات رسیده بود. در این مدت مصرف برق صنایع کشور حدود 3168 مگاوات بوده است.با وجود این هشدار، مجید نامجو ، وزیر نیرو با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان خانگی، تجاری و صنعت گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از خاموشی انجام شده و جای نگرانی وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام این‌که افزایش مصرف برق بویژه در تهران بزرگ، در حال اتفاق افتادن است که باید بسیار هوشیارانه این وضع مدیریت شود، بیان کرد: در روزهـــــای اخیر پیــــک مصرف برق کشور از 44 هزار مگاوات فراتر رفته است.

این مقام مسئول با یادآوری این‌که پیش‌بینی برای پیک مصرف برق در تابستان بین 45 هزار و 500 مگاوات تا 47 هزار و 700 مگاوات است، تصریح کرد: اما به طور میانگین، تجربه نشان می‌دهد که از 46 هزار و 189 مگاوات بیشتر نخواهد شد و می‌توانیم تا 2000 مگاوات ذخیره داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تمامی نیروگاه‌ها در مدار هستند، اظهار کرد: با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف از جمله توزیع لامپ‌های کم مصرف در سال 89 و اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 90، عملا پیک بار در سال 91 به 43 هزار و 459 مگاوات محدود شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها