سفیر ایران در فرانسه خبر داد:

احتمال دستیابی به تفاهم هسته ای برد - برد

5+1 منتظر تیم جدید باشد

گفت‌وگوهای هسته‌ای پس از استقرار دولت تدبیر و امید

گروه 1+5 تمایل و اشتیاق خود را برای انجام هر چه زودتر گفتگوها با ایران با موضوع هسته‌ای اعلام کرده است،وزیر خارجه کشورمان هم در این زمینه گفت که منتظر تعیین گروه مذاکره‌ کننده از سوی روحانی هستیم.
کد خبر: ۵۸۰۳۷۶
گفت‌وگوهای هسته‌ای پس از استقرار دولت تدبیر و امید

به گزارش جام جم آنلاین گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در زمان احمدی نژاد با دو دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور دنبال شد. نخست علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور شد و گفت‌وگوهای هسته‌ای را با خاویر سولانا انجام داد و پس از کناره گیری لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و از آن زمان تاکنون که بیش از چهار سال از آن می گذرد کذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در برابر 6 کشور دیگر است.

اکنون که دولت در حال تغییر است غرب و کشورهای عضو گروه 1+5 در انتظار تیم تازه‌ای برای گفت‌گوها هستند اما باید توجه داشته باشند که هیچ تغییری در سیاست‌های هسته‌ای ایران روی نخواهد داد. رئیس جمهوری منتخب نیز بر این موضوع تاکید داشته است.

اگر تغییر هم صورت پذیرد نوع رفتار ئو دیپلماسی است که در گفتمان‌ها است نه در اصول و حقوق جمهوری اسلامی ایران.

در همین زمینه صالحی وزیر حارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره انجام مذاکرات بین ایران و 1+5 در زمان دولت آقای روحانی گفت: نامه‌ای در این باره رد و بدل نشده اما به طور حتم مذاکرات ادامه خواهد داشت و منتظریم تا آقای روحانی به طور رسمی مسئولیت را عهده‌دار شود و سپس گروه مذاکره کننده تعیین کند و آنها هم اعلام آمادگی کردند تا مذاکره را آغاز کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه صحبتی برای حضور شما در تیم مذاکره کننده شده است یا خیر،‌ گفت: در این باره صحبتی با من نشده است.

صالحی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق گفت: مقدمات این سفر از سال پیش فراهم شده اما به دلیل بیماری آقای طالبانی به تعویق افتاد و تا اکنون به طول انجامید و هم اکنون در حال سفر به این کشور هستیم.

وی درباره منعقد شدن قرارداد جدید با کشور عراق گفت:‌ ما حجم زیاد قراردادها را با کشور عراق داریم که اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم خیلی خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها