یک مقام پیشین آمریکایی پیشنهاد کرد:

معامله موقت هسته‌ای، بیشتر در ازای بیشتر

کشورهای گروه 1+5 روز گذشته در نشستی که با هم داشتند اعلام کردند که امیدوارند گفتگوهای هسته‎ای با تیم جدید مذاکره کننده ایران به زودی از سر گرفته شود.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۳
عطش 1+5 برای گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست و در جمع خبرنگاران با ابراز اشتیاق گروه 1+5 برای آغاز هر چه سریعتر گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران گفت: ملاقات ما برای آشنا شدن با موقعیت فعلیمان بود و نیز برای آنکه بدانیم بهترین‌ راه برای پیشرفت در تلاش‌هایمان، برای پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای برنامه اتمی ایران چیست.
 
تاریخی برای دور تازه گفت‌وگوها تعیین نشده است. اشتون گفته «ما البته منتظریم تا تیم جدید مذاکره ‌کننده از سوی ایران تعیین شود. خیلی امیدواریم که هر چه زودتر با آنها دیدار و گفت‌وگو کنیم.»

در همین حال وزارت خارجه روسیه باانتشار بسیانیه‌ای اعلام کرد که در نشست مشورتی روز سه شنبه مدیران سیاسی کشورهای عضو گروه «1+5» در بروکسل، همه طرفین بر لزوم انجام دور بعدی مذاکرات با ایران در آینده بسیار نزدیک تأکید کردند.

خبرگزاری «نووستی» در این باره گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه «1+5» میانجی‌گران بین‌المللی در حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران علاقه مند هستند تا دور بعدی مذاکرات با طرف ایرانی در آینده بسیار نزدیکی انجام شود.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، روز سه شنبه در بروکسل مدیران سیاسی کشورهای عضو گروه «1+5» (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه بعلاوه آلمان) با حضور "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر یک نشست مشورتی در رابطه با ایران داشتند که از طرف روسیه نیز "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه در این نشست حضور داشت.

در این بیانیه آمده است:این نشست تمایل همه طرفین برای ادامه تلاش‌ها با هدف یافتن راه حلی سیاسی-دیپلماتیک برای مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران بر اساس اصل اقدام گام به گام و متقابل را به اثبات رساند، بخصوص اینکه «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری منتخب ایران آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرده است. در این نشست همه طرفین بر علاقه مندی خود برای برگزار شدن دور بعدی مذاکرات تمام و کمال با نماینده جدید ایران در آینده بسیار نزدیک تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که ریابکوف در حاشیه این نشست دیداری جداگانه نیز «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا داشت که در جریان آن مسائل مهم بین‌المللی و دوجانبه مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها