آغاز صید ماهی قزل‌آلا در دریاچه لار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از آغاز صید ماهی قزل‌آلا در دریاچه لار خبر داد و گفت‌: امسال ۳۰۰۰ پروانه ماهیگیری میان متقاضیان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۰۳۶۰
آغاز صید ماهی قزل‌آلا در دریاچه لار

اسماعیل میرانزاده در گفت‌وگو با فارس از آغاز صید ماهی قزل آلا در دریاچه لار واقع در پارک ملی لار خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: تا کنون تعدادی از پروانه‌های صید ماهی در این دریاچه به فروش رسیده است.

وی ابراز داشت: متقاضیان از پاسگاه محیط بانی دلیچای، پروانه ماهیگیری را اخذ و یک ساعت پس از طلوع آفتاب اقدام به ماهی‌گیری در این دریاچه کردند.

وی با بیان اینکه سقف فروش پروانه صید ماهی در سال جاری برابر 3000 پروانه است، بیان داشت: طی هماهنگی‌هایی که با سازمان محیط زیست انجام شده است، ثبت 3000 پروانه برداشت از سد لار در نظر گرفته شده است.

میرانزاده با بیان اینکه این پروانه به مدت یک روز اعتبار دارد و مبلغ هر فقره پروانه برابر 10 هزار تومان است، ادامه داد: هر فرد متقاضی به دنبال کسب پروانه صید ماهی در سد لار می‌تواند 5 عدد ماهی قزل‌آلا صید کند.

وی با بیان اینکه صید ماهی در این حوزه از یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب مجاز است، اضافه کرد: افراد می‌توانند طی این بازه زمانی در ضلع شمالی دریاچه لار از دلیچای تا تفرجگاهی با حفظ حریم رودخانه و دریاچه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به صیادی تفریحی بپردازد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: چنانچه شخصی مازاد بر پروانه، صید داشته باشد به عنوان متخلف با آن برخورد می‌شود.

میرانزاده متذکر شد: برای صید ماهی قزل آلا محدودیت‌های خاصی داریم که استفاده از هرگونه سموم و مواد منفجره برای صید ماهی، اقدام به صید پیش از طلوع و بعد از غروب آفتاب، سنگ‌چین کردن در مسیر رودخانه از را شامل می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت:‌ صید ماهی با بیش از یک قلاب ممنوع است و افراد فقط مجاز به استفاده از یک قلاب برای صید ماهی‌گیری هستند.

میرانزاده بیان داشت: بر اساس دستورالعمل از 24تیرماه تا 25 شهریور ماه سال جاری امکان صدور پروانه صید ماهی وجود دارد.

وی متذکر شد: صیادان سعی کنند پسماندی را در رودخانه باقی نگذارند چرا که مشکلاتی را در رژیم غذایی ماهیان ایجاد می‌کند ضمن آنکه برای صید ماهی تا آنجایی که ممکن است از طعمه زنده استفاده نکنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه افراد در روزهای دوشنبه و چهارشنبه می‌توانند با خرید پروانه‌ صید، در این منطقه ماهی‌گیری کنند، اظهار داشت: ورود افراد برای ماهیگیری فقط از محور پلور و دلیچای امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سازمان محیط زیست ماهی‌گیری در دریاچه سد لار از ضلع شمالی دریاچه (از دلیچای و تفرج‌گاهی) امکان پذیر خواهد بود.

newsQrCode
برچسب ها: ماهی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها