سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تاکنون هیچ برنامه ای برای نوبت بندی آب اعلام نشده و در صورت همکاری مردم، موضوع نوبت بندی آب منتفی است.
کد خبر: ۵۸۰۳۲۶
آب جیره بندی نمی شود

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علیرضا دایمی با بیان اینکه افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، موجب افزایش مصرف آب در کشور شده است، اظهار داشت: اگرچه وضعیت کنونی منابع آب قابل قبول بوده و حجم بارش های کشور در سال آبی جاری متوسط است، اما با توجه به رشد مصرف آب در روزهای اخیر به دلیل افزایش دمای هوا، تامین مطلوب آب مستلزم همکاری مصرف کنندگان و رعایت مصرف در حد معمول است.

دائمی گفت : وزارت نیرو تاکنون در شهرها و مناطقی که پیش از این آب را بدون مشکل تامین می کرد، برنامه نوبت بندی اعلام نکرده است و در صورت همکاری مردم، موضوع نوبت بندی آب در دوره گرمای امسال منتفی خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون در مناطقی مانند حوضه زاینده رود، بوشهر و جنوب استان فارس کمبود آب وجود دارد و از مردم این مناطق و سایر مناطق کشور درخواست می کنیم با رعایت مصارف معمول، وزارت نیرو را در تامین آب مورد نیاز کشور یاری کنند.

وی همچنین مصرف آب شهر تهران را در روزهای اخیر بسیار بالا خواند و ابراز امیدواری کرد شهروندان تهرانی نیز صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

دایمی متوسط سرانه مصرف آب کشور را در زمان حاضر 270 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: مصرف معمول آب باید به 180 لیتر در شبانه روز برسد.

وی با بیان اینکه حتی نیمی از مردم جهان به سرانه مصرف 180 لیتر در شبانه روز دسترسی ندارند، افزود: در کشورهای پرآبی مانند آلمان نیز مصرف سرانه آب فقط حدود 130 تا 145 لیتر در شبانه روز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
۰
۰
سلام .كی گفته جیره بندی نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما تو شهرك بهاران سنندج می شینیم .روزی چند ساعت آب نداریم.
این مسئولین هم دلشون خوشه هاااا!!

نیازمندی ها