قائم مقام سازمان محیط زیست کشور گفت: همه خودروها و بنزین و گازوئیل داخلی از سال 93 با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه می شود.
کد خبر: ۵۸۰۰۳۵
تولید خودروها و سوخت های ایرانی با استاندارد یورو 4

علی محمد شاعری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، از استاندارد یورو 4 به عنوان استاندارد روز دنیا یاد کرد و افزود: برای ارتقاء و تبدیل خودروهای یورو2 به یورو4 حدود50 قطعه از قطعات موتور، فرایند احتراق، تجهیزات برقی، قطعات مدیریت مصرف سوخت و همچنین کنترل کننده آلاینده ها تغییر می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود50 تا60 درصد از خودروهای تولیدی در کشور با استاندارد یورو4 تولید می شود، گفت: تاکنون75 درصد از خودروهای تولید شده با استاندارد یورو 4 آزمون های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته اند که این اتفاق مهمی است که در یکسال و نیم اخیر با همکاری خودروسازان به ثمر نشسته است.

قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: پیش بینی ما این است که با ادامه این روند همه خودروهای ساخت داخل در3 تا 4 ماه آینده با استاندارد یورو4 تولید شود.

وی با بیان اینکه حداکثر تا یکسال آینده در پالایشگاه های کشور گازوئیل با استاندارد یورو4 تولید خواهد شد، گفت: گوگرد موجود در گازوئیل مصرفی تهران اکنون100 پی پی ام است در حالی که پیش از این7 تا 10 هزار پی پی ام گوگرد داشت.

شاعری ابراز امیدواری کرد، گازوئیل با گوگرد کمتر از 10 پی پی ام مطابق با استانداردهای کشورهای پیشرفته در کشور تولید شود.

وی با اشاره به تولید روزانه20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور افزود: در شش ماه آینده این میزان به30 میلیون لیتر و حداکثر تا یکسال آینده همه بنزین مصرفی کشور که 65 میلیون لیتر در روز است با استاندارد یورو 4 تولید خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها