پایگاه خبری- تحلیلی گلوبال ریسرچ در مقاله ای پشت پرده گزارش اخیر پنتاگون در خصوص موشکهای بالستیک قاره پیمای ایران را فاش کرد.
کد خبر: ۵۷۹۷۰۱
پشت پرده ادعای موشکی پنتاگون

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مقاله که به قلم  «الکساندر گازمن» تحلیلگر سیاسی و رسانه ای آمریکا منتشر شده، وی هدف پنتاگون از انتشار گزارشی راجع به موشکهای بالستیک قاره پیمای ایران را بهانه تراشی و دستاویز قرار دادن آن برای توجیه حمله به ایران دانسته است.

گازمن مینویسد: ماشین جنگی واشنگتن اکنون ایران را متهم کرده که ایران قادر است تا سال 2015 موشکهای بالستیک قاره پیمایی بسازد که می توانند به امریکا برسند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به بخش دیگری از گزارش پنتاگون که گفته« ایران موشک های بالستیک خود را در مانورهای کاملا علنی آزمایش می کند .این مانورهای موشکی، ایران را قادرمی سازد مهارت های عملیاتی زمان جنگ راکسب کرده و به تاکتیک های جدیدی دست یابند.» اشاره کرده و میگوید ماشین تبلیغات جنگ واشنگتن مسیری را در پیش گرفته که نشان دهد ایران می تواند موشکی بسازد که به ایالات متحده برسد و چنین موشکی خواهد ساخت.

3 مرحله روحانی برای انتخاب وزیران

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ساز و کار در نظر گرفته شده از سوی رئیس جمهور منتخب برای انتخاب کابینه دولت یازدهم گفت: آقای روحانی از کارگروه هایی که در حوزه‌های مختلف تشکیل داده، خواسته است که برای هر وزارتخانه چند نفر معرفی شوند تا در نهایت با مشورت با حلقه نزدیک مشاورینش و سپس هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و چهره های شاخص درباره انتخاب وزیران به نتیجه برسند.

صادق زیباکلام در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر مطرح شدن نام های مختلف برای تصدی معاون اولی و برخی وزارتخانه ها درباره ساز و کار در نظر گرفته شده برای انتخاب کابینه اظهار کرد: در حال حاضر نمی توان روی هیچ نامی انگشت گذاشت و گفت این افراد وزیر و یا معاون و معاون اول خواهند شد.

وی افزود: آقای روحانی از فردای بعد از انتخابات کارگروه ها و کمیته هایی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و... تشکیل داده است و اعضای تشکیل دهنده این کارگروه ها متشکل از کسانی که در ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب فعال بوده اند، وزیران دولت سازندگی، برخی وزرای دولت اصلاحات و چهره های شاخص میانه‌رو از اصولگرایان و اصلاح طلبان است.

بررسی انتخاب روحانی در موسسه انگلیسی

 تلویزیون آمریکا با اشاره به بررسی تاثیر انتخاب روحانی بر سیاست خارجی ایران در یک موسسه انگلیسی گفت: در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران مقام های برخی از کشورها همراه با کارشناسان و تحلیلگران سیاسی می‌کوشند تاثیر این انتخابات را بر سیاست های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مورد بحث قرار دهند در لندن موسسه پژوهشی مطالعات استراتژیک بین المللی به تازگی جلسه ای در این زمینه برگزار کرد و طی آن سه کارشناس مسائل ایران نظرهای خود را در این مورد ابراز کردند.

 تحلیلگر تلویزیون آمریکا با تاکید بر اعتماد متقابل ایران و غرب به یکدیگر برای حل مسئله هسته ای،افزود: برای حل مسئله هسته ای، ایران باید کمی انعطاف نشان دهد و آمریکا و اروپا نیز باید سعی کنند امتیازهایی که به ایران می‌دهند مهمتر باشد و بزرگتر باشد.

نتانیاهو: روحانی گرگی در لباس میش است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران به خشم آمده است می گوید ایران روز بروز به خط قرمز نزدیکتر می‌شود و  دنیا نباید به حسن روحانی رییس جمهور منتخب اعتماد کند زیرا او گرگی در لباس میش است.

بنیامین نتانیاهو که با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت و گو می کرد ایران را همچنان متهم کرد که بدنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

وی افزود:اسرائیل نگران است با روی کار آمدن حسن روحانی که یک ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری ایران با قاطعیت به پیروزی رسید مواضع کشورهای دیگر بویژه کشورهای غربی نسبت به ایران ملایمتر شود.

به گزارش بی بی سی فارسی،اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد، اما معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای(NPT) را امضا نکرده است.

ایران خواهان این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی به سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل هم توجه نشان دهد، به زرادخانه های اتمی اسرائیل دسترسی داشته باشند و از آنها بازدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تكاور ارتش
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
۰
۰
حالا ساخته باشیم ، كشور باید از لحاظ حوزه های نظامی و دفاعی در سطح بالا قرار گیرد ، البته آمریكایی ها فقط بلوف بلد هستند ، خود پنتاگون هم می داند اگر بخواهد با ایران وارد جنگ شود پوز ارتش امریكا به خاك مالیده خواهد شد و موجب آبرو ریزی كل آمریكا می شود ، چرا كه ابرقدرت جنگ جهانی دوم از ایران اسلامی شكست خواهد خورد ، ما امروز به توانمندی دفاعی و نظامی رسیده ایم كه فقط گوشه ای از این توانمندی به نمایش گذشته می شود ساخت و ارتقا موشك های بالستیك حق مسلم نیروهای مسلح ایران است و كارشناسان و نخبگان نظامی كشور تمام سعی و تلاش را می كنند تا سال ۲۰۱۵ ایران اسلامی یكی از بهترین سازندگان تسلیحات نظامی و دفاعی در جهان باشند و بهترین تولید كننده موشك های بالستیك در برد های مختلف در جهان ، آمریكا نگران حفظ قدرت خویش است در جهان زیرا از یكطرف چین به سرعت به قدرت نظامی خویش اضافه می كند ، از طرف دیگر هند ، درخاورمیانه و منطقه غرب آسیا ایران ، روسیه هم كه رقیب سرسخت و سنتی آن است ، در آمریكای لاتین هم كه جایگاه خویش را ازدست داده ، در خاورمیانه هیچ جایگاهی میان مردم این منطقه ندارند ، متحدین اروپایی هم كه دارند دلسرد می شوند ، آمریكا زمانی كه میخواست این كار را كند یعنی حمله به ایران نتوانست ، دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب كه نیروهای مسلح در كمبود و مشكلات بسر می بردند ، حالا كه به فضل الهی امروز ایران در تمام زمینه های دفاعی و نظامی خودكفا شده است ، تا كور شود آن كه نتواند دید . آمریكایی ها به فكر نجات خویش در افغانستان باشند كه هنوز حریف یك گروه مسلح مثل طالبان نشدند و تابحال كلی تلفات دادند .
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
به كوری چشم دشمنان می توانیم وتولید می كنیم وبه گفته رهبرمعظم انقلاب اسرائیل دست ازپاخطا كند تل اویو وحیفارا باخاك یك سان میكنیم



فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها