روحانی و انتخاب وزرای کابینه

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی درباره معیارهای مجلس و آقای روحانی برای انتخاب وزرای کابینه گفت: حسن روحانی سه هفته دیگر سوگند یاد می کند،‌بعد نوبت به معرفی کابینه می رسد، اکنون همه می پرسند اعضای دولت جدید چه کسانی هستند. مجلس ایران این طور نشان نمی دهد که سد راه حسن روحانی‌ باشد اما 27 نماینده در طرحی پیشنهاد کردند که شیوه رای اعتماد به وزیران تغییر کند. نمایندگان دیگر گفته اند این کار سنگ اندازی است.
کد خبر: ۵۷۹۲۸۴
روحانی و انتخاب وزرای کابینه

تحلیلگر تلویزیون بی بی سی گفت: اصلاح طلبان سهم نمی خواهند اما مطالبه دارند.

همچنین رضا علیجانی از عناصر ملی مذهبی در پاسخ به این پرسش که چقدر دست آقای روحانی‌ برای انتخاب اعضای کابینه باز است؟ گفت: بر اساس قانون  دست ایشان باز است آقای روحانی یک خوش شانسی هم دارند که به هرحال توقعات از ایشان کمتر است.

امکان کاهش تنش میان ایران و آمریکا

نوام چامسکی فیلسوف و متفکر آمریکایی شناخته شده منتقد سیاست‌های دولت آمریکا در جریان سفر اخیر خود به بیروت با گروهی از فعالان رسانه‌ای مستقل سوری و فعالان حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی دیدار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  وی در جریان این سفر مصاحبه‌ای را نیز با خبرنگار "اسلام تایمز" انجم داده و در آن در مورد مسائل اخیر خاورمیانه به اظهار نظر پرداخته است.

چامسکی همچنین در مورد احتمال کاهش تنش میان ایران و آمریکا نیز اظهار داشت :گمان می‌کنم امکان کاهش تنش میان ایران و آمریکا وجود دارد.  

وی در ادامه با اشاره به بحران سوریه و نقش رژیم صهیونیستی در آن اظهار داشت :بحران سوریه نبایستی سبب شود تا توجهمان را از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سوی دیگری منحرف سازیم.

افتخار سفر به اسرائیل

محسن مخلملباف،در گفت و گو با بی بی سی فارسی سفر به اسرائیل را افتخاری برای خود یاد کرد و گفت: من مفتخرم که راهگشای سینمای ایران به اسرائیل بوده و هستم.

آقای مخملباف گفت: "در اسرائیل سالانه هزار نفر در رشته سینما فارغ التحصیل می شوند. بروید ببینید چگونه سینمای ایران را می پرستند و آن را جایگزین سینمای روز جهان می دانند. چگونه می شود ملتی عاشق سینمای دشمنش باشد؟ باید جلوی جنگی را که ممکن است دامن همه ما را بگیرد بگیریم."

در جشنواره فیلم بیت المقدس در اسرائیل که از چهارم تا سیزدهم ژوئیه برگزار شد، همزمان با نمایش فیلمهای گبه، سلام سینما، سفر قندهار و باغبان از ساخته های محسن مخملباف، از این فیلمساز ایرانی تقدیر و جایزه ویژه جشنواره به او اهدا شد.

خاتمی برای روحانی وزیر معرفی کرد

سیدمحمد خاتمی با حضور در مراسمی در جمع هنرمندان سینما به تماشای «گذشته» اصغر فرهادی نشست و در سخنانی از هنر ایران‌زمین صحبت کرد و احمد مسجدجامعی را بهترین فرد برای وزارت ارشاد دولت یازدهم دانست.

به گزارش مهر،خاتمی افزود: امیدوارم که در دولت آینده در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی شاهد وزیری باشیم که متناسب با وضعیت ایران سرفراز و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد و فکر می کنم که فرد مورد قبول معلوم است و اسمش را نمی‌برم و نمی گویم آقای مسجد جامعی است ولی امیدوارم به هر حال هر کس که می آید کسی باشد که شما هنرمندان را راضی بکند و انشاالله که نتیجه کار وی هم نتیجه خوبی بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها