سارق تک رو که با یکدستگاه پراید از زنان کیف قاپی می کرد، با تیزهوشی یکی از قزبانیانش شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۱۲
دستگیری سارق با تیزهوشی زن جوان

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سه شنبه چهارم تیرماه سال جاری خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید خاکستری رنگ به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک (شمیرانات)، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«ساعت 1900 چهارم خردادماه، در آدرس خیابان دربندی در حال تردد بودم که یک نفر با یک دستگاه خودرو پراید خاکستری  اقدام به سرقت کیف دستی حاوی مدارک شناسایی، دو فقره دسته چک بانک ، یک سکه بهار ازادی و وجه نقد از دستم کرده و متواری شد».

شناسایی مالباختگان زن

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در تحقیقات خود و با شناسایی تعدادی از مالباختگان خانم اطلاع پیدا کردند که تمامی سرقت ها توسط راننده خودرو پراید خاکستری و غالبا در زمان توقف خودرو مالباختگان انجام شده است.

مالباختگان در اظهاراتشان عنوان کردند که سرقت ها زمانی صورت گرفته که آنها به قصد ورود و یا خروج از پارکینگ لحظه ای توقف کرده و در همین زمان، سرنشین خودرو پراید خاکستری با باز کردن درب سمت شاگرد راننده اقدام به سرقت کیف دستی کرده است.

یکی از این مالباختگان در تشریح نحوه سرقت به کارآگاهان اظهار کرد:«28 اسفند سال گذشته در خیابان مقصود بیک در حال خروج از پارکینگِ منزل بودم که ناگهان فرد ناشناسی با باز کردن درب شاگرد اتومبیل، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی مدارک، وجه نقد، گوشی تلفن همراه و عابر بانک کرد و با یک دستکاه پراید خاکستری رنگ از محل متواری شد».

دستگیری سارق و اعتراف به دهها فقره کیف قاپی

در حالیکه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با جمع بندی اظهارات مالباختگان، انجام چهره نگاری و دیگر اقدامات پلیسی، سعی در شناسایی متهم پرونده داشتند، یکی از شکات پرونده چهارشنبه 22 خرداد ماه سال جاری و طی تماس تلفنی خود با پایگاه یکم اظهار داشت که سارق کیف خود را با همان پراید خاکستری رنگ در خیابان «حسابی» مشاهده کرده است بلافاصله آموزش های لازم به این شاکی ارائه و همزمان، کارآگاهان به خیابان فوق مراجعه و پس از شناسایی خودرو پراید خاکستری رنگ، در ساعت 21:30 موفق به دستگیری متهم به نام «علیرضا . الف» (47 ساله ) شدند.

با دستگیری و انتقال «علیرضا . الف» به پایگاه یکم، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر مورد شناسایی قرار گرفت؛ در ادامه، هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.  

با دعوت صورت گرفته از شکات بویژه شکات خانم که اموال آنها توسط سرنشین خودرو پراید به سرقت رفته بود، تعداد زیادی از آنها اقدام به شناسایی متهم کردند؛ «علیرضا» که پس از مواجهه حضوری با مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از اموال و مدارک مالباختگان در مخفیگاهش چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، صراحتا به دهها فقره کیف قاپی در مناطق شمال و شمال شرق تهران اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام رئیس پایگاه یکم  پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، گفت:«نظر به شناسایی دقیق متهم از سوی دهها مالباخته و کشف مقادیر زیادی از اموال مسروقه از مخفیگاه این شخص و با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران ـ سه راه یاسر مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سكینه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
چه فایده ای دارد اینهمه تبهكار را دستگیر میكنند بعد از چند روز یا ماه ازاد میشوند و بهتر و حرفه ای تراز قبل عمل میكنند كسی كه 21بار دستگیر شده دیگر اصلاح شدنی نیست اعدامش كنید

نیازمندی ها