عملیاتی شدن انتقال آب ارس با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از عملیانی شدن انتقال آب ارس با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: طرح انتقال خط دوم آب از زرینه‌رود به تبریز نیز با یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
کد خبر: ۵۷۸۶۹۲
عملیاتی شدن انتقال آب ارس با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار

به گزارش فارس،  ارسلان هاشمی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به بخش آب در شهرستان بناب اظهار کرد: خط دوم انتقال آب به تبریز به زودی فعال شده و اعتقاد دارم با اتمام این طرح تمام نیازهای منطقه به آب فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش بارش‌ها نزدیک به 700 میلیون مترمکعب حجم آب در استان کاهش یافته است؛ افزود: هر روز شاهد پسروی آب در استان آذربایجان‌شرقی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سرانه مصرف آب در دنیا 2 هزار مترمکعب است ولی این سرانه در کشور ما از 6 هزار متر مکعب تجاوز کرده است که شرایط خطرناکی است و در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی در آینده نزدیک با بحران کامل آب مواجه خواهیم شد.

هاشمی از انتقال آب ارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز اختصاص یافته و با انتخاب سرمایه‌گذار مشترک در حال انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح هستیم.

وی همچنین از انتقال نیم میلیارد متر مکعب آب از ارس به عنوان اهداف اجرای این طرح بزرگ نام برد و اظهار کرد: این طرح باید 20  سال پیش آغاز می‌شد که با همدلی نمایندگان و مجموعه مدیران استان این کار بزرگ تحقق یافت و ظرف سه سال این طرح به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی سپس از آغاز اجرای طرح انتقال خط دوم آب از زرینه رود به تبریز خبر داد و گفت: 110 میلیارد تومان اعتبار این طرح است که 32 کیلومتر کار لوله‌گذاری این طرح آغاز شده و طول خط انتقال 180 کیلومتر است که علاوه بر نقش پدافند خط اول خط دوم نیز ضریب اطمینان برای تأمین آب مورد نیاز استان است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی همچنین از اختصاص دو لیتر آب در ثانیه به بخش صنایع شهرستان بناب خبر داد و گفت: تأسیس 24 تعاونی شرکت آب‌بران در شهرستان بناب باعث شده در این شهرستان از آب به نحو بهینه استفاده شود.

newsQrCode
برچسب ها: ارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها