وزیر محیط زیست ارمنستان اعلام کرد: کارگروه مشترکی بین ایران و ارمنستان برای نمونه برداری آب رودخانه ارس وجود دارد و سالیانه از آب این رودخانه 500 نمونه برداری انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۴
آب ارس نمونه‌برداری می‌شود

به گزارش مهر، هارو تیونیان عصر امروز در دیدار با وزیر نیروی کشورمان درباره رودخانه مرزی ارس گفت: خوشبختانه وزیر نیروی ایران ریاست کمیسیون دو کشور را برعهده دارد که راهگشای مباحث زیست محیطی، تغییر اقلیم و دیگر مسائل مهم بین دو کشور خواهد بود.

وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان اظهارداشت: آب رودخانه ارس سالانه 500 بار نمونه برداری می شود. همچنین کارگروه مشترکی از هر دو کشور برای نمونه برداری و آنالیز آب ارس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این با نظر ایران سامانه ای برای بازچرخانی آب در کارخانه مس ایجاد شده بود اظهارداشت: در نتیجه مذاکرات این دیدار، سامانه ای برای مانیتورینگ و کنترل بدون حضور فیزیکی بر کارخانه ایجاد شده است.

تیونیان همچنین به توافق و تفاهم ایجاد شده بین ارمنستان و سازمان محیط زیست ایران برای احداث پارک صلح و دوستی در هر دو طرف مرز اشاره کرد و گفت: این پارک قرار است به ثبت یونسکو نیز برسد.

وی از انجام توافق هایی برای تولید مواد غذایی ارگانیک در آن منطقه نیز خبر داد. وزیر محیط زیست ارمنستان به دیدارهای هیات ارمنی با نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و گفت: در میان مجلسی ها نیز اراده خاصی برای حل مسائل و مشکلات دوجانبه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها