فرمانده پلیس فرودگاه های کشور، ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سه ماهه نخست امسال را پنج میلیارد و 900 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: طی این مدت، هزار و 258 نفر به اتهام حمل 59 کیلوگرم مواد مخدر، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۷۷۹۰۲
کشف 59 کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه های کشور

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: در سه ماهه اول امسال، 59 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس در سطح فرودگاه های کشور کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 72 درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش کشفیات «شیشه» در سطح فرودگاه های کشور طی این مدت، خاطرنشان کرد: تریاک با 35 کیلوگرم بیشترین میزان مواد مکشوفه را به خود اختصاص داده است.

دستگیری هزار و 258 نفر به اتهام حمل 59 کیلوگرم مواد مخدر

وی افزود: طی این مدت، یک هزار و 258 نفر به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ مهری از انهدام سه باند قاچاق مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه های کشور طی این مدت خبرداد و گفت: چندی پیش، با اقدام به موقع ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) طی یک عملیات ضربتی، باند بین المللی ورود کوکائین که به صورت بلعی این ماده مخدر را از دبی، وارد کشور می کردند، متلاشی شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور افزود: از این باند هشت نفره که دو نفر آنان ایرانی بود، قریب به دو کیلوگرم کوکائین کشف شد.

وی با بیان اینکه اکثراً مواد مخدر سنتی به کشورهای اروپایی و نیز ماده مخدر صنعتی به شرق آسیا قاچاق می شود، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان اکثراً از طریق «بلع و انباری» اقدام به ورود مواد مخدر به داخل کشور می کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اکثر کشفیات مواد مخدر در فرودگاه امام خمینی (ره) به دست می آید، به تغییر مسیر ترانزیت مواد افیونی از طریق خطوط هواپیمایی به علت سختگیری های پلیس فرودگاه های کشور در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

5 میلیارد و 900 میلیون تومان ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در ادامه با اشاره به دستگیری 493 قاچاقچی کالا در سه ماهه امسال، ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه طی این مدت را پنج میلیارد و 900 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کشفیات کالای قاچاق 128 درصد رشد داشته است.

سرهنگ مهری با بیان اینکه اکثر کالاهای قاچاق از پروازهای دبی به ایران به دست می آید، اظهارداشت: زعفران، طلا و دلار، بیشترین کشفیات پلیس فرودگاه در سفرهای خارجی را به خود اختصاص داده است.

کشف 14 کیلوگرم شمش طلای قاچاق  

وی از کشف 14 کیلوگرم شمش طلای قاچاق در فرودگاه امام(ره) خبر داد و گفت: ماموران اطلاعات و امنیت پلیس فرودگاه امام (ره) از طریق منابع اطلاعاتی از ورود طلا به صورت قاچاق از دبی به کشور مطلع و با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس موفق شدند عامل آن را شناسایی کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور افزود: پلیس ضمن گشت های نامحسوس و نیز چک و کنترل لیست های پروازهای ورودی از دبی، با مشاهده فرد شناسایی شده، وی را هنگام خروج از سالن مسافری دستگیر و در بازرسی از وی 14 عدد شمش طلای یک کیلوگرمی جمعاً به وزن 14 کیلوگرم که به صورت کاملاً ماهرانه ای در داخل جیب های خود به شکل خشاب دوخته شده و به دور کمرش جاسازی شده بود، کشف کردند.

دستگیری قاچاقچیان زعفران در فرودگاه های تبریز و شیراز

وی اظهارداشت: در راستای اقدامات کنترلی در خصوص مبارزه جدی با قاچاق کالا، ماموران پلیس فرودگاه تبریز و شیراز طی دو عملیات جداگانه از دو مسافر به مقصد استانبول و دبی، 12 کیلو و 300 گرم زعفران به ارزش 615 میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ مهری افزود: بیشترین کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در فرودگاه های امام (ره)، مشهد و تبریز به دست می آید.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور درباره میزان خروج طلا و دلار از کشور نیز گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی، مسافران در سفرهای خارجی مجاز به خروج 150 گرم طلا و پنج هزار دلار هستند، در غیراینصورت با خاطیان برخورد و طلا و دلارهای آنان تحت عنوان قاچاق توسط پلیس ضبط می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها