یکی از متهمان در تعقیب و گریز پلیس دستگیر و به ده‌ها فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرد

پرسیدن نشانی، شگرد دزد‌های گردنبندقاپ

متهم دستگیرشده با اعتراف به سرقت‌های خشن گفته، در صورت مقاومت زنان، آنها را با چاقو زخمی می‌کرد.
کد خبر: ۵۷۷۴۵۵

دو مرد که به بهانه پرسیدن نشانی منازل از زن‌ها در خیابان‌های خلوت شهرک اندیشه و شهریار، به آنها حمله و طلایشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در کلانتری اندیشه در غرب استان تهران از دو مرد به اتهام سرقت گردنبند طلایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد وی روز حادثه در حال بازگشت به خانه‌اش بوده که دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با تهدید چاقو گردنبند طلایش را که چند میلیون تومان ارزش داشته، دزدیده و متواری شده‌اند.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو سارق فراری، جستجو برای دستگیری آنها ادامه یافت تا این‌که چند زن جوان و سالخورده نیز در مرکز پلیس از دو مرد جوان به اتهام سرقت طلاهایشان شکایت کردند.

حمله بیرحمانه دزدها به زنان

در تحقیق از این افراد معلوم شد، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان به آنها حمله و گردنبند طلایشان را سرقت کرده‌اند. در مواردی نیز مردی به بهانه پرسیدن نشانی منزلی، به در خانه‌شان آمده با چاقو آنها را تهدید و گردنبند طلایشان را دزدیده و در صورت مقاومت، آنها را از ناحیه گردن زخمی کرده است. ماموران در بررسی تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری متوجه شدند این تصاویر به همان دو مردی که پلیس در تعقیبشان است، شباهت دارد.

دستگیری یکی از سارقان و نجات مالباخته

تحقیق در این باره ادامه داشت تا این‌که روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران کلانتری اندیشه هنگام گشتزنی در شهر با شنیدن صدای زنی که درخواست کمک می‌کرد، متوجه شدند دو مرد که سرنشینان یک موتورسیکلت هستند، به یک زن حمله کرده و قصد سرقت گردنبند طلایش را دارند.

ماموران با اخطار به سارقان از آنها خواستند زن جوان را رها کنند، اما سارقان بدون توجه به این هشدارها، گردنبند طلای زن رهگذر را سرقت و فرار کردند. در پی این حادثه ماموران، سارقان را تعقیب و یکی از آنها را دستگیر کردند و دیگری موفق به فرار شد.

شناسایی سارق از سوی مالباخته‌ها

متهم به مرکز پلیس غرب استان تهران منتقل شد و با احضار مالباخته‌ها به این مرکز پلیس، آنها در مواجهه حضوری با متهم، او را به عنوان یکی از دو سارق گردنبند طلایشان شناسایی کردند.

متهم این بار به گردنبندقاپی در شهریار و شهرک اندیشه با همدستی دوستش اعتراف کرد.

متهم سابقه‌دار از دزدی‌هایش گفت

مرد سارق با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت: به اتهام سرقت و کیف‌قاپی زندانی بودم و پس از آزادی، سرقت‌هایم را از سر گرفتم؛ به طوری که من و همدستم با موتورسیکلتی که در اختیار داشتیم، زنان را در خیابان شناسایی و تعقیب می‌کردیم و در محله‌های خلوت با حمله‌ور شدن به آنها، گردنبند طلایشان را سرقت و در صورت مقاومت، با چاقو آنها را زخمی می‌کردیم.

متهم یادآور شد: به بهانه پرسیدن نشانی به در منازل مردم می‌رفتیم و وقتی خانم‌ها از خانه خارج می‌شدند، گردنبند طلایشان را سرقت و فرار می‌کردیم. در چند مورد دزدی به این شیوه، مالباخته‌ها را بشدت کتک زده و قصد خفه کردن آنها را داشتیم. برخی از سرقت‌ها را من و تعدادی را همدست فراری‌ام انجام می‌داد و در تعدادی از دزدی‌ها نیز با هم همدست بودیم.

بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به سرقت طلای بانوان، از سوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری همدست فراری متهم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها