راز قتل پسر جوان در جنایت شبانه با برگزاری دومین جلسه محاکمه همچنان ناگشوده مانده و پرونده برای تحقیقات به دادسرا ارسال شد.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۴
راز جنایت شبانه در صدای ضبط شده مردان ناشناس

به گزارش مهر، رسیدگی به این پرونده شامگاه دوازدهم اردیبهشت سال 90 همزمان با کشف جسد پسر جوانی در دستور کار تیم جنایی شهرستان رباط‌کریم قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل جنایت با جسد علی بیست‌و‌چهار ساله روبه‌رو شدند که با چاقو از پا در آمده بود.

پس از بررسی‌های مقدماتی در محل جنایت مشخص شد، عامل یا عاملان جنایت حدود 100 متر قربانی خود را تعقیب و سپس با چاقو به او حمله کرده‌اند.

در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای افشای راز این جنایت مرموز آغاز شد. در حالی که  ماموران در تحقیقات محلی هیچ سرنخی به دست نیاورده بودند، با بررسی تماس‌های مقتول متوجه ارتباط پنهانی او با دو زن در رباط‌کریم و اسلامشهر شدند.

با کشف این سرنخ و احتمال دست داشتن یکی از آنها در این جنایت، ماموران زن جوانی به نام سمیه را دستگیر کردند.

سمیه در نخستین بازجویی‌ ابتدا منکر ارتباط با مقتول شد، اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد پلیسی، لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با علی ارتباط داشتم. شب حادثه نیز او به خانه من در رباط‌کریم آمده بود که ساعت 11 شب پس از خروج از خانه مقابل کوچه ما به قتل رسید. مدتی بود دو مرد با علی (مقتول) تماس می‌گرفتند و او را تهدید می‌کردند ارتباطش را با من قطع کند.

در ادامه ماموران موفق شدند صدای ضبط شده دو مرد ناشناس را در گوشی تلفن همراه مقتول کشف کنند.

 از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد شب حادثه پس از خروج مقتول از خانه سمیه، سرنشینان یک دستگاه پژو 206 وی را تعقیب می‌کردند.

تیم جنایی در مرحله دیگری از تحقیقات زن دوم به نام لیلا را دستگیر کردند که او با انکار ارتباط با مقتول گفت: من برای علی 700 هزار تومان وام گرفته بودم و او هر ماه قسط آن را به من پرداخت می‌کرد.

ماموران که به اظهارات لیلا مشکوک شده بودند، دریافتند برادر او به نام قاسم یک خودروی پژو 206 دارد.

قاسم پس از دستگیری به قتل اعتراف و عنوان کرد مدتی قبل از جنایت متوجه شدم علی که پسرخاله‌ام است، پس از ورود به خانه خواهرم او را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده است. این موضوع خیلی آزارم می‌داد به همین دلیل با همدستی یکی از اقواممان به نام محسن نقشه قتل او را طراحی کردیم. شب حادثه وقتی علی از خانه سمیه خارج شد، من با چاقو چند ضربه به بدنش زدم.

با این اعتراف، محسن نیز دستگیرشد و در بازجویی‌ به جرم خود اعتراف کرد.

با اعتراف چهار متهم پرونده و بازسازی صحنه قتل، بازپرس شهرستان رباط‌کریم پرونده را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.

اسفند سال 90 جلسه محاکمه متهمان علنی و غیرعلنی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

در جلسه علنی، اتهام قتل عمدی به قاسم تفهیم شد که او با رد آن گفت: من تحت فشارهای بازجویی ماجرای آزار و اذیت خواهرم و قتل علی را به دروغ مطرح کردم.

در ادامه محسن منکر اتهام ارتباط نامشروع و معاونت در قتل شد.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکیل مدافعشان،قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به تحقیقات بیشتر و بررسی صدای دو تهدیدکننده از سوی کارشناسان، ادامه رسیدگی به پرونده به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده دوباره رسیدگی شد. در این جلسه متهمان ادعاهای قبلی خود را تکرار و اتهامات خود را انکار کردند.

در ادامه وکیل متهم اصلی پرونده خواستار بررسی بیشتر صداهای ضبط‌شده و احضار برخی افراد دیگر به دادگاه شد که قضات دادگاه با این درخواست موافقت و پرونده را به دادسرا ارسال کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها