دیدار اعضای اتاق بازرگانی با رئیس جمهور منتخب

روحانی: دولت یازدهم از اقتصاد دستوری دست برمی‌دارد

روزنامه تایمز بریتانیا می‌نویسد حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران در زمان شاه و هنگامی که در اسکاتلند زندگی و تحصیل می‌کرده از سوی پلیس به ظن فعالیت‌های سیاسی دستگیر شده است.
کد خبر: ۵۷۷۱۹۹
ماجرای بازداشت حسن روحانی در انگلیس

تایمز نوشت: «پلیس در سال آخر حیات رژیم شاه به اقامتگاه روحانی هجوم می‌برد و او را دستگیر و به بازداشتگاه منتقل می‌کند.

حسن روحانی پلیس انگلیس را "گستاخ ، خشن و بی‌رحم" توصیف می‌کند. او طی بازداشت به درب سلولی در پلیس اسکاتلندیارد بسته شده بود.

این اقدام در حالی صورت گرفته بود که روحانی از منظر قوانین بریتانیا مرتکب هیچ جرمی نشده بود و فقط علیه رژیم محمدرضا شاه فعالیت می‌کرد.

اسکاتلندیارد پس از اخذ اثر انگشت روحانی و پس از اینکه ساعت‌ها وی را در سلولی تحت بازداشت نگه می‌دارد، او را آزاد می‌کند.»

روحانی در سال 1356 و پس از ایراد نطق تاریخی خود در مسجد ارک تهران در مجلس ترحیم سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام (ره) و پس از آنکه در لیست دستگیری ساواک قرار گرفت، مجبور به ترک کشور و سفر به انگلستان شد.

دکتر روحانی پس از ترک کشور و اقامت در انگلیس تصمیم به تحصیل در دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند می‌گیرد اما به موازات شعله‌ور شدن قیام‌های مردمی بر ضد حکومت شاه وی نیز تحت تاثیر جو انقلاب ادامه تحصیل در انگلستان را رها و به جمع یاران رهبر انقلاب در نوفل لوشاتو فرانسه می‌پیوندد.

روحانی بعدها در دهه 1990 برای پیگیری ادامه تحصیل خود راهی انگلیس شد و توانست مدرک دکترای خود را در رشته حقوق از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها