رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه زمانی بشر به سعادت و آرامش کامل می‌رسد که همگان قرآن را در زندگی، اندیشه و عمل خود حاکم کنند، اظهار کرد: باید به جامعه‌ای برسیم تا در آن همه معارف و ارزش‌ها به طور کامل مستقر شده و همه انسان‌ها در قله باشند و این نیاز به توجه به قرآن و امام در کنار هم دارد.
کد خبر: ۵۷۶۷۷۸
سعادت بشر در گرو حاکمیت قرآن و امام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (جمعه) در آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نوزدهمین مراسم تکریم از خادمان قرآنی با بیان اینکه انسان بالاترین مخلوق خدا و مهم‌ترین موضوع آفرینش است، گفت: خداوند متعال انسان را با ویژگی‌های منحصر به فرد خلق کرده و استعدادهایی در او قرار داده که بتواند جلوه خدا در عالم هستی شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زندگی دنیایی انسان، فرصت ممتاز شدن او را فراهم می‌کند، اظهار داشت:‌ رسیدن به قله‌های کمال و سعادت مهم‌ترین مأموریتی است که از سوی خداوند بر عهده انسان‌ها نهاده شده که برای انجام آن نیاز به دو بال و عامل مهم دارند.

احمدی‌نژاد از برنامه حرکت، قانون و کتابی که مسیر را به انسان معرفی کند به عنوان عامل اول یاد کرد و اظهار داشت: هیچ حرکت هدفمندی بدون برنامه امکان‌پذیر نیست؛ قرآن برنامه حرکت در مسیر کمال و سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای الهی انسان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسان‌ها در مسیر حرکت به سمت قله‌ها و سعادت نیازمند راهنما، مفسر حقیقی و کسی هستند که خود مسیر را پیموده و به بالاترین قله‌ها رسیده باشد، گفت: در غیر اینصورت حرکت انسان‌ها برای دستیابی به کمال بدون نتیجه خواهد بود؛ کما اینکه امروز چندین میلیون مدعی پیروی از قرآن و حافظ قرآن در جهان هستند و در حالی که قرار بود، حیات طیبه و زندگی الهی و انسانی در جهان برقرار شود، اما کسانی هستند که سال‌ها در مسیر حفظ قرآن و تلاوت آیات آن حرکت کرده‌اند، امروز به خود بمب می‌بندند و در مساجد عده‌ای دیگر از انسان‌ها که آنها نیز در حال تلاوت قرآنند را کشته و تصور می‌کنند به تکلیف الهی خود عمل کرده‌اند.

تمسک صرف به قرآن نمی‌تواند انسان را به کمال برساند

احمدی‌نژاد افزود: مشخص است که تمسک صرف به قرآن نمی‌تواند انسان را به کمال برساند، بلکه همه نیازمند راهنمایی هستیم که خود به قرآن عمل کرده و در این مسیر از انسان‌ها دستگیری کند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر کسی تصور کند بدون انسان کامل و معصوم می‌تواند به قله‌ها برسد، قطعاً در اشتباه است؛ قرآن و عترت یک حقیقت هستند که لازم و ملزوم هم بوده و تا ابد از یکدیگر جدا نخواهند شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های گسترده‌ای در مسیر قرآن صورت گرفته و امروز در تمام جهان و بویژه در جمهوری اسلامی ایران احترام و اهتمام به قرآن بسیار مورد توجه قرار دارد، گفت: متأسفانه بر خلاف توجه بسیاری که طی این سال‌ها نسبت به قرآن صورت گرفته، در خصوص انسان کامل توجه نشده است، در حالی که امام زنده و عینیت و حقانیت قرآن است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه محال است بدون استقرار حکومت جهانی امام عصر(عج)، جامعه بشری به آرامش و سعادت برسد، و ما امروز نسبت به آن غفلت داریم، اظهار داشت: البته دولت به سهم خود تلاش کرده تا در دو جبهه قرآن و عترت فعالیت کند، اما مشخص نیست که به چه دلیل از فعالیت‌های قرآنی نسبت به پرداختن به امام بیشتر استقبال می‌شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سالیان طولانی شیاطین با توطئه‌ها و فعالیت‌های گوناگون کاری کردند که امام از دسترس انسان‌ها دور بماند و این در حالی است که می‌دانیم بدون حضور و مدیریت او هرگز حقیقت قرآن را نمی‌توان در جامعه پیاده کرد.

قرآن و امام به همه بشریت تعلق دارند

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده تا در جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که قرآن تا حد زیادی از محجوریت و مظلومیت خارج شد، امام نیز از مظلومیت و محجوریت خارج شود و این مطمئناً شدنی است.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که قرآن و امام به همه بشریت تعلق دارند، گفت: قرآن، عترت و پیامبر آمده‌اند تا مرزهای تعصب، سلطه‌طلبی و بهانه‌های جدایی انسان‌ها را از پیش پای بشر بردارند، چرا که قرآن کتاب هدایت همه انسان‌ها است و باید مراقب باشیم در معرفی قرآن و امام حقیقت را بیان کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: مبادا در معرفی قرآن و امام از ادبیاتی استفاده کنیم که در آن قرآن و عترت به گروهی خاص از بشریت تعلق داشته باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به فضل الهی با عنایت‌ها و هدایت‌های امام عصر(عج) همه اندیشه‌ها و مکاتب غیرالهی به سرعت رنگ باخته و انسان‌ها از سیطره خودخواهی‌ها و نظم مادی که امروز از آن به ستوه آمده‌اند، رها شده و دل‌ها به سرعت به سمت راه جدید، الهی و صراط مستقیم برود.

احمدی‌نژاد گفت: امروز اندیشه مهدویت و انتظار به سرعت در دنیا منتشر شده و دل‌های انسان‌ها به این سمت به سرعت در حال چرخش است که بخش مهمی از این رخداد بخاطر فداکاری‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران و اندیشمندان و فداکاران این ملت است.

رئیس‌جمهور با تقدیر از همه فعالان و خادمان قرآن کریم، گفت: اهالی قرآن، امروز در ایران اسلامی درخشیده و به فضل الهی هر روز توجه به قرآن در جای جای کشور رایج و گسترده‌تر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها