قالب های گچی که برای درمان شکستگی استخوان به کار می رود معمولا پرحجم و سنگین بوده و تعریق داخل آن اجتناب ناپذیر است اما یکی از دانشجویان دانشگاه ویکتوریا از ولینگتون با چاپگر سه بعدی نوعی پوشش طراحی کرده که این وضعیت را در درمان شکستگی استخوان تغییر دهد.
کد خبر: ۵۷۵۹۲۱
تولید غشا با چاپگر سه بعدی برای درمان شکستگی استخوان

غشایی که به واسطه چاپگر سه بعدی تولید می شود برخلاف قالب های گچی سنگین بیشتر شبیه یک جوراب توری روی آن عضو از بدن است که دچار شکستگی شده است.

«جیک ایول» طراح این غشای سه بعدی آن را سبک وزن، با قابلیت تهویه هوا، قابل شستشو و باریک طراحی کرده است. تمام مزایای این قالب برای فردی که استخوانش درحال درمان بوده نیست، بلکه مواد این غشا برخلاف گچ قابل استفاده است.

این غشای تولید شده توسط چاپگر سه بعدی درحال حاضر در مرحله طرح و نمونه اولیه است اما به صورت ایده آل یک نرم افزار رایانه ای از عضوی که استخوان در آن شکسته اسکن تهیه کرده و یک قالب مناسب برای آن طراحی می کند. متراکم ترین قسمتهای این قالب اطراف قسمت شکسته قرار می گیرد و اتصالات آن دائمی است.

وقتی که شکستگی استخوان ترمیم شد این قالب را باید شبیه به قالب گچ با اره باز کرد.

از دیگر نقاط افتراق غشای تولید شده با چاپگر سه بعدی و گچ این است که گچ ظرف سه تا 9 دقیقه آماده است و در عرض 24 تا 72 ساعت خشک می شود اما تولید یک غشا با چاپگر سه بعدی سه ساعت زمان می خواهد و انتظار می رود که با بهبود صنعت چاپ سه بعدی شاهد کاهش چشمگیر این زمان در آینده باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها