حمایت رسانه ملی از شادی‌های ملی

شادی‌های ملی نتیجه دستاوردهای ملی است. موفقیت در ورزش، دستاوردهای بزرگ علمی، فرهنگی و هنری، خودکفایی در تولید و خیلی چیزهای دیگر می‌توانند شادمانی جمعی را برای مردم یک سرزمین به ارمغان بیاورند و شادی‌های ملی، جشن‌های ملی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۵۷۵۸۰۲
حمایت رسانه ملی از شادی‌های ملی

برای برگزاری جشن‌های ملی باید یکپارچه و در کنار هم بود و از اتفاقات غرورآفرین مطلع شد. این کاری است که از عهده رسانه بر می‌آید و قبل از همه باید رسانه را مسئول آن دانست. به عنوان نمونه در دو سه هفته اخیر مردم ما بیش از هر زمان دیگری شادمانی جمعی را تجربه و جشن‌های ملی را برپا کرده‌اند.

شاید مساله‌ای مانند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای اکثریت قریب به اتفاق مردم اهمیت داشته باشد، اما در مورد موفقیت‌های ورزشی کسانی هستند که تا زمان برگزاری یک جشن ملی از پیروزی باخبر نمی‌شوند، یا هستند کسانی که استقبال از یک اثر هنری ایرانی در دنیا شادشان می‌کند، ولی پیگیر اخبار هنری نیستند، یا ممکن است بسیاری از ما در جریان دریافت یک جایزه ملی قرار نگیریم.

اینجاست که رسانه ملی نقش بارزش را به رخ می‌کشد و با اعلام پی‌درپی و ایجاد شور و نشاط همه اقشار را به شادمانی و همراهی در جشن ملی فرامی‌خواند.

بجز اطلاع‌رسانی، رادیو و تلویزیون این امکان را دارد که از قابلیت‌های منحصر به فرد خود برای همراهی شورانگیز با جشن‌های ملی بهره بگیرد و مثلا با تولید برنامه‌های تهییج‌کننده، موسیقی و سرود تاثیرگذار به جشن‌های ملی رنگ و لعاب بیشتری بدهد.

برنامه‌های رادیو و تلویزیون می‌تواند شادی‌های ملی را از جامعه به خانواده‌ها تسری دهند و همین‌طور از خانه‌ها به کل جامعه و در نهایت مهم‌ترین اقدام یک رسانه فراگیر همراهی با جشن‌های ملی و حضور در کنار مردم است.

در هفته‌های اخیر که مردم ما رخدادهای غرورآفرینی را در عرصه سیاست و ورزش تجربه کرده‌اند، رسانه ملی اقشار مختلف مردم از پیروزی‌ها آگاه کرد، نماآهنگ‌های شورانگیز و سرودهای زیبا به مردم ارائه داد و در گسترش شادمانی‌ها سهیم و در تقویت حس غرور ملی و عشق به وطن نقش ارزنده‌ای داشت؛ نقشی که حتی بعد از برد امتیازی تیم والیبال کشورمان مقابل تیم ملی ایتالیا هم دیده شد.

آذر مهاجر - گروه رادیو و تلویزیون
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها