رونمایی از نخستین شبیه‌ساز هواپیمای ایران 140

نخستین شبیه‌ساز کامل متحرک ایران 140 که مجموعه‌ای از فناوری‌های هوایی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است با حضور وزیر دفاع به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۷۵۷۸۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ سردار سرتیپ احمد وحیدی در تشریح این دستاورد در حوزه صنعت هوایی گفت: از آنجا که پیش از پرواز هواپیمای ایران 140 در خطوط تجاری، خلبانان این هواپیما باید با شبیه‌ساز آموزش ببینند، متخصصان شرکت صنایع هواپیماسازی ایران «هسا» وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تلاش بی‌وقفه و با وجود تحریم‌های بین‌المللی به طراحی و ساخت این سامانه پیچیده اقدام کردند.

وی افزود: دانش و فناوری طراحی و ساخت این شبیه‌ساز کاملا بومی بوده و تمامی الزامات و استانداردهای بین‌المللی در ساخت آن رعایت شده است و مفتخریم اعلام کنیم که تنها طراح و سازنده شبیه‌سازهای پروازی کامل متحرک با فناوری بومی در منطقه خاورمیانه و جزو چند کشور محدود صاحب این فناوری در دنیا هستیم.

سردار وحیدی با بیان این‌که این شبیه‌ساز دارای سیستم حرکتی کامل، سیستم تصویری گسترده و کابین واقعی است، گفت: شبیه‌سازی تمامی سیستم‌های هواپیما و شرایط پروازی و آموزش خلبانان در مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی از ویژگی‌‌های این شبیه‌ساز به شمار می‌رود.

وزیر دفاع گفت: این شبیه‌ساز، نخستین شبیه‌ساز استاندارد در نوع خود است که گواهینامه کیفیت و بهره‌برداری از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده‌است.

وزیر دفاع گفت: از نظر تجاری اکنون هر ساعت پرواز با سامانه شبیه ساز در اروپا 1400 یورو و در برخی کشورها دست‌کم550 دلار است که با طراحی و ساخت این سامانه علاوه بر صرفه‌جویی قابل توجه ارزی، درآمد و سودآوری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها