معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت: دولت در بودجه سال جاری مابه‌التفاوت قیمت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای را در نظر گرفته است و لذا هیچ تغییری در قیمت کالاهای اساسی و همچنین دارو بوجود نخواهد آمد.
کد خبر: ۵۷۵۵۵۰
تغییری در قیمت کالاهای اساسی بوجود نمی‌آید

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره بخش‌نامه رسمی دولت مبنی بر حذف ارز مرجع برای کالاهای اساسی و دارو اظهار داشت:  من هنوز این بخشنامه را ندیدم و به صورت رسمی دریافت نشده است و لذا تا سند آن در دست نباشد، قابل ارائه نخواهد بود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حذف ارز مرجع در سال جاری گفت: این احتمال وجود دارد اما دولت در بودجه سال جاری مابه‌التفاوت قیمت ارز مرجع و ارز مبادله‌ای را در نظر گرفته است و لذا برای مصرف‌کننده و مردم هیچ تغییری در قیمت کالاها و همچنین دارو بوجود نخواهد آمد.
 
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه قیمت کالاها در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر نخواهد یافت، تصریح کرد: دولت در سال گذشته برای دارو 420 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته بود و این در حالیست که این یارانه در سال 92 به دو هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
 
ممبینی همچنین با تأکید بر اینکه بحث‌هایی در خصوص حذف ارز مرجع مطرح می‌شود تنها مربوط به  محاسبات داخلی بودجه کل کشور است، گفت: اگر اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته از بانک مرکزی ارز مرجع 1226 تومانی دریافت می‌کردند اکنون باید ارز 2450 تومانی دریافت کنند که دولت نیز مابه‌التفاوت این قیمت را پرداخت می‌کند بنابراین هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به موجب قانون بودجه سال 92 ، ارز مرجع براساس نرخ مرکز مبادلات ارزی بوده و دولت با بودجه‌ای که برای مابه‌التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای در نظر گرفته است، تمام این مبالغ را به این افراد پرداخت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها