طرح غنی سازی اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار شد؛

اجرای بیش از 1500 برنامه فرهنگی و آموزشی

فرهنگسراهای سیار به خیابان های تهران می آیند

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری در سطح مراکز فرهنگی پایتخت، برپایی فرهنگسراهای سیار، بازارچه و بوستان هنر ، اجرای طرح مبادله کتاب، برگزاری کارگاه های آموزشی و تفریحی، تورهای تهران گردی و ... ویژه برنامه های گسترده ای را برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۵۷۵۱۰۶
فرهنگسراهای سیار به خیابان های تهران می آیند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اجرای ویژه برنامه های گسترده فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی نسبت به برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت پایتخت نشین اقدام کرده است. برنامه هایی که در گستره محلات 374 گانه شهر تهران برگزار شده تا گام موثری در ارتقای سطح فرهنگی خانوارها باشد.

در ادامه بر مهم ترین برنامه‌‌ فرهنگسراها و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا روز چهاردهم تیرماه مروری خواهیم داشت.

برپایی نشست «عصری با شاهنامه» و «بزم کلمات»

فرهنگسرای ملل یازدهم تیر ماه جاری نسبت به اجرای نشست عصری با شاهنامه با حضور علیرضا شجاع پور اقدام خواهد کرد. این نشست ساعت 16 در فرهنگسرای ملل برگزار می شود.

همچنین نشست بزم کلمات به منظور گردهمایی ترانه سرایان شعرخوانی، نقد و بررسی آثار ترانه سرایان با حضور دکتر یاسمی در روزهای هشت و 15 تیر ماه، ساعت 16 در فرهنگسرای ملل منطقه یک برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه های فرهنگی در سطح شهر تهران

از دیگر سو نمایشگاه نگارگری و تذهیب نیز از هشتم تا 13 تیرماه از ساعت 9 الی 19 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.

این فرهنگسرا همچنین در همین زمان نسبت به برگزاری نمایشگاه سنگ و برگ نوشت با عنوان آوای سنگ اقدام خواهد کرد.

نمایشگاه گروهی نگارگری تا روز 14 تیرماه و نمایشگاه آثار گرافیکی از هشتم تا دهم تیر ماه از دیگر برنامه های فرهنگسرای ارسباران به شمار می رود.

علاوه بر این برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و همچنین برپایی نمایشگاه عکس با موضوع طبیعت از هشتم تا 14 تیر ماه از ویژه برنامه‏ های فرهنگسرای اشراق در نیمه نخست اولین ماه تابستان به شمار می رود.

فرهنگسرای سرو نیز نسبت به برگزاری نمایشگاه رنگ و روغن تا روز 13 تیر ماه اقدام می کند.

فرهنگسراهای سیار به تهران می آیند

فرهنگسرای فردوس نیز با برپایی فرهنگسرای سیار و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری از هشتم تا 12 تیر ماه به ارایه خدمات به شهروندان می پردازد.

برگزاری نشست عرفان در گلستان سعدی در روز نهم تیرماه از برنامه های منطقه 7 سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهد بود.

در کنار این موارد فرهنگسرای رویش نیز نسبت به برپایی فرهنگسرای سیار با اجرای نمایش عروسکی، خیمه شب‌بازی، نمایش خیابانی‏ به همراه ایستگاه‌های فرهنگی هنری و کارگاه‌های صنایع‌دستی و تجسمی اقدام خواهد کرد.

بازارچه هنر و بوستان هنر برپا خواهد شد

مجموعه فرهنگی هنری ایرانسرا هم نسبت به برپایی بازارچه هنر و عرضه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در روز 13 تیر ماه اقدام می کند.

برپایی نمایشگاه نگارگری با موضوع خوشنویسی و تذهیب تا روز 18 تیر ماه از برنامه های فرهنگسرای رازی به شمار می رود.

فرهنگسرای فناوری اطلاعات نیز با اجرای ویژه برنامه ای با عنوان «کتاب سایه بان شهر» نسبت به اجرای ایستگاه مبادله کتاب با هدف ارتقای سطح اطلاعات عمومی دانش‌آموزان در مدارس منطقه اقدام خواهد کرد.

فرهنگسرای شهر در منطقه 12 نیز با اجرای فرهنگسرای سیار تحت عنوان «تبسم تابستان» در روز دهم تیر ماه، نسبت به برپایی ایستگاه‌های بازی‌، ورزشی و خلاقیت در ایام تابستان اقدام خواهد کرد.

خانه فرهنگ حافظیه نیز با برپایی بوستان هنر در روز 11 تیر ماه، نسبت به برگزاری ایستگاه های هنری و ارایه خدمات به شهروندان اقدام خواهد کرد.

طرح مبادله کتاب در مراکز فرهنگی اجرا می شود

برپایی دو نمایشگاه عکس، نمایشگاه نقاشی آثار فرناز ظفری و طرح مبادله کتاب به منظور تعویض کتاب‌های نو و دست دوم مطالعه شده توسط شهروندان از برنامه های فرهنگسرای خاوران تا روز 18 تیر ماه خواهد بود.

همچنین فرهنگسرای بهمن نیز نسبت به برپایی جشنواره سبک زندگی و بازی‌های محلی با حضور اقوام ایرانی از روز 12 تا ١٤ تیراقدام خواهد کرد.

فرهنگسرای خاتم هم با برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان «زندگی شیرین» میزبان شهروندان تهرانی خواهد بود. این نمایشگاه از روز هشتم تا 15 تیر در نگارخانه 15 خرداد منطقه 18 برگزار می شود.

newsQrCode
برچسب ها: اوقات فراغت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها