وزیر امور خارجه عراق تشریح کرد:

جزئیات اختلافات درباره نشست ژنو 2

وزیر امور خارجه عراق در سخنانی به تشریح جزئیات اختلافات درباره برگزاری نشست ژنو 2 پرداخت و از زمان ها و گزینه های پیشنهادی جایگزین برای این نشست خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۵۶۲
جزئیات اختلافات درباره نشست ژنو 2

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در یک گفتگوی خبری اظهارداشت: اختلافات درباره نشست ژنو 2 هنوز حل و فصل نشده است.

وی افزود: توافق آمریکا و روسیه درباره برگزاری نشست ژنو 2 به مثابه توافق درباره باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در قدرت تا اواخر سال 2014 است و کنفرانس بین المللی درباره بحران سوریه با هدف بررسی وضعیت این کشور پس از سال 2014 برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ژنو 2 در ماه های جولای یا آگوست به ویژه پس از اختلافات آمریکا و روسیه درباره این نشست بعید به نظر می رسد.

زیباری در عین حال خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی وجود دارد مبنی بر اینکه ژنو 2 به ماه سپتامبر و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد موکول شود اما این باعث می شود نشست، ارزش خود را از دست بدهد.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد: اختلافات درباره نشست 2 کماکان وجود دارد اختلافاتی همچون اینکه هدف از برگزاری این نشست انتقال قدرت در سوریه است یا تثبیت وضعیت کنونی این کشور و همچنین درباره اینکه چه کسانی به نشست دعوت خواهند شد و چه کسانی نماینده نظام سوریه و چه افرادی نماینده مخالفان این کشور خواهند بود اختلاف نظر وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها