آتش‌سوزی در 30 هکتار از جنگل‌های حفاظت شده گچساران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده دیل در شهرستان گچساران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۹۱۱
آتش‌سوزی در 30 هکتار از جنگل‌های حفاظت شده گچساران

محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اثر این آتش‌سوزی 30هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه حفاظت شده و تحت نظر محیط زیست در ارتفاع 2 هزار و 800 متری این کوه طعمه حریق شد.

وی اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در این منطقه نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی،نظامی، انتظامی، محیط زیست،فرمانداری و هلال احمر برای خاموش کردن آتش سوزی به منطقه اعزام شدند و آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در این آتش سوزی پوشش مرتعی بیشتر طعمه حریق شد البته برخی درختان نیز در این آتش‌سوزی سوختند.

جهان آرا در خصوص علت این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: به یک دامدار در رابطه با این آتش‌سوزی مشکوک هستیم که ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان از این فرد شکایت کرده‌اند و تحقیقات در این رابطه از سوی مسوولان انتظامی و قضایی در حال انجام است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون 10مورد آتش سوزی در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که 20 درصد جنگل‌های زاگرس و 8درصد جنگل‌های کشور را در مساحت یک درصدی خود دارد به وقوع پیوسته است که نیاز است یک فروند بالگرد برای حفاظت از جنگل‌های این استان که 90 درصد مساحت آن را عرصه‌های جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد برای کاهش خسارات اختصاص داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها