وزیر خارجه فرانسه خبر داد:

توافق بر سر کنترل افزایش دمای کره زمین

خبر

نگاهی نو به گازهای گلخانه‌ای

افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای عاملی است که به عنوان متهم اصلی پدیده گرمایش جهانی شناخته شده است. بر اثر افزایش بی رویه گازهای گلخانه‌ای دمای زمین به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که شاید ما انسان ها، گیاهان و جانوران نتوانیم به زندگی در این کره خاکی ادامه دهیم.
کد خبر: ۵۷۳۳۶۶

اما اگر روند افزایش دما ادامه داشته باشد بدون تردید زمین با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. در قرن گذشته دمای زمین 5 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

اگر در سال‌های آینده دمای زمین 5 درجه دیگر هم افزایش پیدا کند باید در سطح اقیانوس ها، مزارع و حتی کیفیت هوایی که تنفس می‌کنیم در انتظار وقوع تغییرات بزرگی باشیم.

بررسی‌ها و مطالعات نشان داده است با توجه به این که استفاده از منابع سوخت فسیلی به عنوان عامل اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بویژه دی اکسید کربن که سردسته اصلی آنهاست، برای تولید برق و تامین سوخت موردنیاز خودروها ضروری است، هیچ راه گریزی برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود ندارد. به گفته متخصصان، اگر بتوانیم مازاد دی اکسید کربن موجود در اتمسفر را که در گرمایش جهانی تاثیر گذار است به دام انداخته و از آن به عنوان یک منبع سوختی جدید استفاده کنیم نه تنها به جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی دست یافته‌ایم، بلکه می‌توانیم از آن برای تولید محصولات صنعتی نیز استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها