با محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک

پول یامفت بر ورزش سایه ‌انداخته است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با ارسال نامه‌ای به علی‌آبادی در خصوص غیرقانونی بودن انتخابات کمیته ملی المپیک توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۵۷۲۵۰۵
نامه خسروی‌وفا به علی‌آبادی در خصوص غیرقانونی بودن مجمع کمیته ملی المپیک

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که در تاریخ 20 خرداد برگزار شد اعلام کرد این مجمع غیرقانونی است و حتی انتخابات کمیته ملی المپیک نیز نمی‌تواند 20 تیر برگزار شود.

وی با ارسال نامه‌ای به محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده است که متن آن در زیر می‌آید:

جناب آقای مهندس علی‌آبادی

ریاست محترم کمیته ملی المپیک

با اهدای سلام و تحیات

پیرو نامه شماره 849/3/92/16 مورخ 5/3/1392 علیرغم یادآوری بند 3 نامه مذکور و ملاقات با جناب آقای افشارزاده، دبیر کل محترم در تاریخ 13/3/92 و با توجه به مصاحبه ایشان با رسانه ملی درخصوص برگزاری مجمع در تاریخ 20/3 جهت تصویب اساسنامه و مجمع بعدی در تاریخ 20/4 جهت انتخابات و پیرو آن دریافت دعوتنامه تشکیل مجمع به منظور تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک، به دلیل مغایرت با قانون، تعجب و تاثر و سوالات متعددی را برایم به وجود آورد که ذیلاً به استحضار می‌رسانم:

1. با توجه به ماده 13 اساسنامه مصوب در بیست‌وششمین مجمع عمومی کمیته مورخ 26/3/1380 همچنین تبصره دو ماده هفت اساسنامه جدید آیا برگزاری جلسه مجمع در تاریخ‌های 20/3 و 20/4 وجاهت قانونی دارد؟

2. با توجه به حجم مکاتبات قبلی آقایان Pere Miro مدیر روابط کمیته‌های ملی المپیک و Jerome Poivey مدیر شورای آسیا و شروط متعددی که منجر به تاخیر برگزاری چندماهه در زمان قانونی گردید، همچنین موضوع عدم قبول اساسنامه برخی از فدراسیون‌ها حل و فصل و مرتفع گردیده است؟

3. به فرض اینکه در اولین جلسه مجمع عمومی اساسنامه جدید تصویب شود، آیا موارد ذکر شده در بندهای پ، چ، 2 - خ و 9 - خ از ماده پنج اساسنامه جدید اجازه می‌دهد که مجمع انتخابات در 20/4 انجام شود؟

4. مهمترین سوال بنده، آیا با توجه به چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان که به تایید معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان رسیده نباید وزیر جدید ورزش شاهد برگزاری بزرگترین انتخابات نهاد ورزشی کشور باشد تا حمایت‌های خود را در مسیر کلان ورزشی برای 4 سال آینده معمول دارد؟

5. آیا می‌پسندید که مجدداً فدراسیون‌های ورزشی و نهایتاً قهرمانان ملی شاهد و قربانی ناهماهنگی این دو ارگان باشند؟

برادر عزیز جناب آقای مهندس علی‌آبادی

در خاتمه علیرغم سوالات و ابهاماتی که وجود دارد، در صورتی که اصرار به برگزاری مجمع در تیرماه دارید برای رفع هرگونه شائبه‌ای با توجه به شعار المپیک، پیشنهاد می‌نمایم اینجانب، جنابعالی، مدیران ارشد وزارت ورزش از کاندیداتوری هیئت اجرایی صرف‌نظر کرده و برای اولین بار به جامعه ورزشی اعتماد کنیم و فرصت را به تحصیل‌کرده‌های ورزشی، مدیران با تجربه عضو مجمع و قهرمانان ملی داده تا سکان هدایت ورزش المپیک را به عهده گیرند.

رجاء واثق دارم جامعه ورزشی موفقیتی کمتر از سیاستمداران نخواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها