رئیس پلیس آگاهی قم:

رمال «قمی» دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: فرد کلاهبرداری که با شیوه‌های فریبکارانه و به بهانه رمالی و گرفتن فال و طالع بینی از طعمه‌های خود اخاذی می‌کرد در قم دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۱۸۶۰
رمال «قمی» دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مهدی قدمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دعا نویسی و رمالی توسط فردی در یکی از محلات شهر، بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده و پس از صحت موضوع ضمن هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی استان متهم که دارای 9 فقره سابقه کیفری بود دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه وی 20 بسته دعا و اذکار رمالی، همچنین مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از نامبرده که در حال استعمال مواد مخدر بود کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی اظهارداشت: افراد زیادی اعم از زن و مرد برای دعا نویسی به وی مراجعه کرده و نامبرده نیز با بهره گیری و سوء استفاده از لقب «سید» از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد که در ادامه ضمن شناسایی مراجعین وجوه نقدی مسترد و در نهایت متهم نیز با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

قدمی بیان داشت: متاسفانه برخی افراد با اعتقاد به خرافات واهی گرفتار رمالان می‌شوند که لازم است شهروندان با هوشیاری بیشتر در صورت مشاهده فعالیت چنین کلاهبردارانی موضوع را بلافاصله به پلیس گزارش دهند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: با وجود هشدارهای فراوان پلیس و دیدن تجربیات بسیار، هنوز عده زیادی از افراد به راحتی فریب شیادان را می‌خورند و این درحالی است که وعده‌های این افراد کلاهبردار و شیاد از هر بعد که با آن توجه شود تو خالی بوده و تنها برای فریب افراد بیان می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی با چنین مجرمانی که اعتقادات شهروندان را هدف نیات شوم خود قرار می‌دهند به شدت برخورد خواهد کرد و در این راه گزارشات شهروندان در صورت مشاهده فعالیت این کلاهبرداران نقش قابل توجهی خواهد داشت.

قدمی گفت: اگر رمال‌ها می توانستند مشکلی را از مردم حل کنند قطعاً‌ مشکلات خود را برطرف می‌کردند بنابراین از خانواده‌ها در خواست می‌شود در این زمینه هوشیار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها