در راستای تکمیل هرچه بیشتر سالن های نمایش موزه هنرهای زیبا دو عدد شیء موزه ای از مخزن این موزه به مجموعه آثار موجود در سالن ها افزوده شد.
کد خبر: ۵۷۱۳۱۰
نمایش اشیاء موزه‌ای نفیس در سعدآباد

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، پیش از انجام این انتقال بر روی این آثار عملیات حفاظت، پاکسازی و غبارروبی توسط کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی صورت پذیرفت.

کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی در معرفی شیء اول گفت: شیء اول گلدان چینی سِور فرانسه منقوش به تصاویری به سبک رئالیسم، بدنه گلدان سورمه ای رنگ با تزئینات برنزی در لبه بالایی و طرفین است.

فتانه مجدکمایی ادامه داد: دو دسته بصورت مجسمه سر انسان بر روی بدنه دو صفحه نقاشی شده که در یک سمت نقش دو زن و یک مرد در حال چیدن میوه از درخت و در طرف دیگر منظره ای از رودخانه و جنگل و کلبه دیده می شود. این گلدان دارای دهانه ای مدور می باشد و بر روی درپوش چینی آن دستگیره از جنس برنز و به شکل میوه کاج دیده می شود، اثر فوق دارای چهار پایه برنزی بسیار زیبا است.

وی اظهار داشت:اثر فوق هم اکنون در سالن طبقه اول موزه هنرهای زیبا در معرض نمایش علاقه مندان قرار گرفته است.

مجد کمایی در خصوص شیء دوم بیان داشت:مجسمه اهدائی به محمدرضا پهلوی از جنس فولاد ضد زنگ، نصب شده بر پایه ای از جنس سنگ مرمر سیاه می باشد. این شی پس از انجام مراحل پاکسازی، غبارروبی در گالری مدرن در معرض نمایش عموم گذاشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها