رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

پوشش برنامه‌های نامزدها از صدا و سیما بی‌سابقه بود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امسال پوشش صدا و سیما به شکلی بود که نیاز به تبلیغات آن چنانی از سوی نامزدها احساس نمی‌شد و مناظره نامزدها سبب شناخت مردم شد که در جای خود بی‌سابقه بود.
کد خبر: ۵۷۱۰۱۵
پوشش برنامه‌های نامزدها از صدا و سیما بی‌سابقه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: انتخابات امسال از دو ویژگی برخوردار است که اولی مبتنی بر این است که انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری را در پیش داریم و بعدی انتخابات شورهاست که در جای خود قابل اهمیت است.

وی افزود: آن چه من در بازدید از ستاد انتخابات کشور مشاهده کردم، خدمت صادقانه برگزار کننده این مراسم مهم بود و این که آن‌ها همه تلاش و توانشان را به کار گفتند تا انتخابات را سالم برگزار کنند و مردم را به پای صندوق‌های رای بیاورند که یقینا این کار بزرگی است که انعکاسش مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمود تمام سعی دشمنان این بوده است که مردم را از شرکت در انتخابات مایوس کنند و مردم برای شرکت در انتخابات شوری نداشته باشند ولی دیدیم به حمد خدا مردم با شور و شوق فراوان در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: خداوند آن چه خیر است تقدیم کند و سرنوشت کشور را به دست یک انسان دلسوز و خدمتگذار به ملت بسپارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه 430 خبرنگار خارجی در راستای بازتاب اخبار انتخابات کشورمان حضور دارند، ارزیابی جنابعالی از این موضوع چیست؟ گفت: بر این اعتقادم که همه خبرنگاران یک حکم ندارند ولی بعضی از خبرنگاران آمده‌اند در کشورمان که واقعیت را بیان نکرده‌اند که اگر انصاف داشته باشند می‌دانند که هیچ کس در رای دادن مردم دخالت ندارد جز خودشان.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که در هیچ جا سراغ نداریم رسانه ملی به صورت فراگیر در اختیار کاندیداها باشد حتی کشورهایی که ادعای دموکراسی می‌کنند این موضوع در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: در کشورهای عربی کاندیداها باید پول بدهند تا برنامه‌هایشان از رسانه ملی پوشش داده شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: امسال پوشش صدا و سیما به شکلی بود که نیاز به تبلیغات آن چنانی از سوی نامزدها احساس نمی‌شد و مناظره کاندیداها سبب شناخت مردم شد که در جای خود بی‌سابقه بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که با توجه به این که جنابعالی با نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مستقر در ستاد انتخابات کشور صحبت کرده‌اید نظر آن‌ها چه بود؟ اظهار داشت: این نمایندگان هیچ مشکلی نداشتند و از وزارت کشور بابت شرایطی که برایشان به وجود آورده بودند نیز تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان این که صمیمی بودن نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مستقر در ستاد انتخابات کشور برایم جالب بود، درباره مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا تصریح کرد: انتظار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است همان طور که مقام معظم رهبری فرمود مسئله مهم برای من مشارکت است و این که سطح انتخابات بالا برود.

وی درباره برگزاری رقابت‌ها میان نامزدهای انتخابات اظهار داشت: رقابت میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سالم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی در پاسخ به این سوال که آیا حماسه بزرگ مد نظر مقام معظم رهبری محقق شده است؟ تصریح کرد: هنوز زود است در اینباره صحبت کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره عکس العمل کاندیداها بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات گفت: آن کس که پیروز انتخابات می‌شود امکانات کشور به مدت 4 سال در اختیارش است اما کسانی که رای نیاوردند باید به وی کمک کنند و در راستای پیشرفت کشور وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که بعد از انتخابات پیرامون برخی از مسائل مطرح شده در مناظرات صحبت خواهند کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند حرف‌هایی دارند اما بنده نمی‌توانم نیت خوانی کنم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان تصریح کرد: توصیه بنده به رسانه‌های خبری این است که امانتدار باشید و واقعیت‌ها را فارغ از هر گرایشی در اختیار مردم قرار دهید.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها